Novosti Sport Događanja

Počeo aktualni sat: Vijećnike zanimali kapaciteti vrtića, demografska slika Gorice i stanje hidrantske mreže

18.05.2023. / Redakcija

Na početku 11. sjednice Gradskog vijeća oporba je tražila da izvještaj o aglomeraciji umjesto direktora daje gradonačelnik, što je odbijeno jer je nositelj projekta VG vodoopskrba. Direktor će dati izvještaj i odgovarati na pitanja.

Prihvaćen je prijedlog Ozrena Robića da se zamijene točke 5. i 6. dnevnog reda o urbanističkim i prostornim planovima, kako bi se hijerarhijski slagale.

Prvo pitanje postavio je Lucijan Maslać (HSP), a upućeno je bilo novoj privremenoj pročelnici Odjela za predškolski odgoj, školstvo i društvene djelatnosti, Lani Krunić Lukinić. Maslać je tražio objašnjenje za poništenje Natječaja za imenovanje ravnatelja vrtića Žirek i Lojtrica, objavljenih 15. ožujka, na koje se prijavilo ukupno 12 osoba, četiri za DV Žirek i osmero za DV Lojtricu.

Lana Krunić Lukinić kratko je odgovorila da je Odluku o poništavanju natječaja donijelo upravno vijeće, te da će po izvješću dobiti odgovor pisanim putem.

Drugo pitanje Maslać je uputio nadležnim službama, a tiče se stanja hidrantske mreže.

- Prilikom velikog požara koji je zahvatio PPS Galeković 1. travnja, ponovio se problem korištenja hidranata kod gašenja, gdje je bio vrlo slabi pritisak vode što je otežavalo gašenje požara. Podsjećam da smo problem s hidrantima imali i kod velikog požara 20. srpnja 2019. godine. Koji se koraci planiraju uzeti kako bi hidranti bili od koristi vatrogascima u izazovnim trenucima? - pitao je Maslać.

Odgovorio mu je Krunoslav Višić.

- Svake godine se predviđa broj za saniranje hidranata i hidrantske mreže na prostoru grada Velike Gorice. Što se tiče spomenutog požara, u tom momentu zbog prevelike količine vatrogasnih vozila koja su gasila, na jednoj lokaciji se snabdijevali vodom, zbog čega nije bilo dovoljno tlaka. Inače je tlak cjevovoda korektan, zadovoljava standarde, no u tom trenutku bilo je previše vozila.


Vedran Zobec (HDZ) također se osvrnuo na dječje vrtiće. Pitao je imamo li dovoljno kapaciteta za upise u dječje vrtiće te kakvi su daljnji planovi za razvoj tih kapaciteta. Krunić Lukinić odgovorila je da će se stanje prijavljene djece znati po rezultatima upisa koji će biti objavljeni 13. lipnja, ali pretpostavlja da se situacija neće znatno promijeniti s obzirom na prošlu godinu. Što se tiče planova za povećanje kapaciteta, istaknula je rad tijekom dvije prošle godine, te je najavila dva nova vrtića.

- Lani su kapaciteti bili prošireni za deset odgojnih skupina – u Selnici Ščitarjevskoj, Lukavcu, Maloj Buni, Koprivnička i VG Goričanka. Nastavljat će se i dalje s proširivanjem kapaciteta – nedavno je osigurana bespovratna sredstva u iznosu od preko 27 milijuna eura za izgradnju 2 vrtića od kapaciteta u od 400 mjesta. Vrtići će biti smješteni u Kolarevoj te Pokupskoj u Kurilovcu, a izgradnja kreće 2024. godine. Što se tiče uređenja još raspoloživih prostora, u VG Goričanki je planirano uređenje kapacitete za 120 djece – odgovorila je Krunić Lukinić.

 

Ivo Jelušić (SDP) komentirao je komunalne doprinose i komunalne naknade,te ga je zanimalo, s obzirom na to da je Grad u minusu, postoje li slučajevi kašnjenja ili neplaćanja poreza na dohodak, a zanimalo ga je planiraju se kakve mjere za poboljšanje demografske slike s obzirom na to da, iako mlade obitelji doseljavaju u Veliku Goricu, zabilježen je demografski pad s većim brojem umrlih nego rođenih tijekom 2021. godine.

Gradonačelnik Krešimir Ačkar obavijestio je Jelušića da će odgovor na prvo pitanje dobiti u pisanom obliku, a iskoristio je svoje vrijeme da informira javnost stanju vodnog vala. Potok Lomnica je pod kontrolom unazad 24 sata, a u Čičkoj Poljani sve službe dežuraju.

O demografskoj slici je istaknuo demografski pad trend koji je zahvatio čitavu Hrvatsku, a 2021. godina je završila proglašenjem Gorice najboljim gradom u ulaganju u obrazovanje, mlade i demografiju.

- Povećani su doprinosi za novorođenčad unazad nekoliko godina za treće i četvrto dijete, a povećavaju se i kapaciteti vrtića. Imamo jednokratne pomoći za obitelji s četvero djece, ali tu je i Centar za djecu, mlade i obitelj koji nudi razne besplatne radionice. Radimo na projektnoj dokumentaciji za osnovnu školu koja bi se trebala nalaziti iza ŠRC-a u Kurilovcu, dakle iza Udarnika prema obilaznici, te nastaviti niz mjera produženih boravaka. Upravo su to argumenti da Velika Gorica postaje sve povoljniji za mlade obitelji. Državni zavod za statistiku iskazao je da smo mi prvaci Hrvatske da se najveći broj doseljava u Veliku Goricu, što zbog položaja, ali i zbog mjera - istaknuo je gradonačelnik.

Gordan Kompes (DP) zanimao se za pokretanje polikliničkog centra u Velikoj Gorici te je pitanje u kojoj je fazi taj projekt. Ačkar je preusmjerio to Zvonimiru Lovriću (DP), koji je s radnom skupinom radio na rješenju za pitanje zdravstva u Velikoj Gorici, te održao sastanke s doktorom Većeslavom Bergmanom, ravnateljem Doma zdravlja Zagrebačke županije.

Lovrić se osvrnuo na sastanke radne skupine koja je zaključila da zamišljeni poliklinički centar u Gorici još nije moguć, no da se našlo rješenje da se u postojećem Domu zdravlja oslobodi 400 metara kvadratnih koji se mogu iskoristiti za otvaranje specijalističkih ambulanta.

Ivana Bekavca iz MOST-a zanimalo je koliko od prema njemu 4 milijuna eura bespovratnih sredstava dodijeljenih za sanaciju prometnica oštećenih u potresu iskorišteno, te je zatražio popis ulica i prometnica saniranih preko ovih sredstava. S druge strane vijećnice, sa sličnim pitanjem javio se vijećnik Juraj Odrčić prema čijim riječima je dodijeljeno 8 milijuna eura za asfaltiranje. S obzirom na to da je rok završetka radova 30. lipnja zanimalo ga je u kojoj su fazi radovi.

Ačkar je objasnio da je 8 milijuna eura konačni iznos, no da su u tih 8 milijuna eura refundirana sredstva iz prethodnih godina koje je Grad ranije uložio u prometnice koje su bile oštećene potresom, a ove godine samo s PDV-om je 6 milijuna eura. 

- Trenutno smo na 64 posto prometnica koje su zadane programom asfaltiranja od Fonda solidarnosti. Od 61 prometnice koje je struka odredila kao prioritetne za obnovu, 41 je završena. Očekujemo da ćemo do 30. lipnja asfaltirati 61 cestu. U najjače potresno pogođenom području, u Bregima, idući mjesec ide u izgradnju 24 kilometara prometnica – odgovorio je Ačkar.

Odrčića je također zanimalo ima li kakvih planova za prometnice u samom gradu.

- Imamo li kakve planove i rokove s uređenjem prometnica u samom gradu, konkretno Bratstvo, Visoki Brijeg i Kurilovec, tj. Kurilovečka, Jelačićeva i Horvatova? - pitao je Odrčić.

- Kurilovec bi iduće godine trebao biti najzadovoljniji s obzirom na to da se tamo projektira Ulica bana Jelačića za koju se godinama tražila kompletna rekonstrukcija i izgradnja nogostupa. Čestitam vam što ste uspjeli pokazati koliko vam je stalo i bili spremni čekati da dobijete kvalitetniju infrastrukturu. Pred završetkom je i projektiranje Horvatove, za Teslinu vidite da smo na završetku radova. Pokupska, kao i Kirinčićeva prema obilaznici je već napravljen, što je bilo financirano od strane Hrvatskih cesta – odgovorio je Ačkar i nadodao da je Grad svjestan problema ostalih spomenutih i nespomenutih prometnica u gradu i objasnio gdje nastaju poteškoće.

- Najveći problem svih cesta je što oborinska odvodnja nije adekvatno riješena. Sve ove ceste i prometnice gdje je ranije riješena oborinska odvodnja lakše se preasfaltira i jeftiniji su zahvat. Sukladno mogućnostima probat ćemo što više prometnica riješiti u ovom mandatu – objasnio je Ačkar.

Bekavac se osvrnuo i na problem parkirnih mjesta u samom gradu. Ankete pokazuju da građani ne žele naplatu parkiranja. Razvojna strategija predvidjela je izgradnju garaža, pa ga je zanimalo kada se planiraju graditi na području našeg grada.

Ačkar je odgovorio da su prošireni parking mejsta u Podbrežnici, u Kneza Porina i Bonifačićevoj, te je istaknuo da je bilo potrebno odteretiti parkirna mjesta u centru grada zbog čega je došlo do naplate. Uz to, pohvalio je ideju garaža. 

- Od gradske četvrti i od mjesne samouprave očekujemo ideju i što vox populi želi poručiti te ćemo reagirati prema željama građana. Garaže su dobra ideja i svakako ćemo vidjeti imali prostora kako bi se moglo napraviti – odgovorio je Ačkar.

Milivoja Dianeževića (HDZ) zanimalo je kada je rok završetka Poduzetničkog centra u Podložnici i kolika je cijena projekta, na što mu je Ačkar odgovorio da je cijena 3 milijuna 477 tisuća eura financirano iz Europskog fonda za regionalni razvoj putem programa nacionalnog programa oporavka, konkurentnosti i kohezije. Završetak je predviđen do 31. prosinca ove godine. 

Marijo Zdelar (SDP) zanimao se za izmjene prostornog plana, tj. kada će četvrte izmjene i dopune prostornog plana biti spremne za usvajanje u Vijeću, a odgovor će dobiti pismenim putem. Zdelar je također kritizirao kako predsjednik Gradske četvrti Miljenko Granić, Igor Fiolić, ne može nikako dobiti termin s gradonačelnikom iako mu je to bilo obećano tijekom prošlog gradskog vijeća, na što je Ačkar odgovorio da se Fiolić na danom terminu nikada nije ni pojavio.

Tomislav Krešimir Hubak (HDZ) pitao je zamjenika gradonačelnika Karasa koji su projekti prijavljeni trenutno za financiranje Europskim fondovima i koji su u pripremi za prijavu. Karas mu je odgovorio da su prijavljeni iz tri projekta od ukupne vrijednosti od 27 milijuna eura. Radi se o Centru za starije osobe u vrijednosti od 12 milijuna eura, Interpretacijski centar parka Andautonija od 8,5 milijuna eura te izgradnja vanjskog bazena od 6 milijuna eura. U pripremi su još neki projekti od kojih je izdvojio nadogradnju Osnovne škole Eugen Kumičić i izgradnja škole u Kurilovcu.

-Izgradnja tih škola bio bi korak prema jednosmjenskoj nastavi u Velikoj Gorici što smatramo da je pozitivna demografska mjera – odgovorio je Karas.

 Vijećnika Igora Horvačića (HSS) zanimalo je kada će biti završeni radovi u sklopu Aglomeracije u Buševcu i Mraclinu. Vijećnik se požalio kako već osam mjeseci traži odgovor kad će biti gotov nogostup u Buševcu, a kako kaže prvo odgovor direktora VG Vodoopskrbe bio je da će to biti urađeno u studenom prošle godine. Njegovo drugo pitanje bilo je vezano uz stanje vodovodne mreže.

Na njegovo pitanje odgovorio je Krunoslav Višić, direktor VG Vodoopskrbe.

- Rok za završetak radova na III. Cjelini je 30. lipnja ove godine, odnosno za naselja Buševec, Ogulinec i Mraclin. Pješačka staza će se asfaltirati u dimenzijama u kojima je bila i prije. O tlakovima u mreži ću vam se očitavati pisanim putem – rekao je Višić.

Zadnje pitanje postavila je Ivana Belošević vijećnica HDZ-a, koju je zanimalo kada će u Buševcu biti postavljena kamera za kontrolu brzine.

Vijećnici je odgovorio gradonačelnik Krešimir Ačkar.

- Tu je važna inicijativa mjesnog odbora, kako bi naš resorni odjel uputio zahtjev prema policijskoj postaji, a zatim policija odlučuje može li se negdje postaviti kamera za nadzor brzine. Grad Velika Gorica nema ingerencije nad time, ali podržavamo ideju da se na čim više lokacija postave kamere za nadzor brzine. To je jedno od najboljih mogućih rješenja jer samo kada ljudi osjete na svome kućnom budžetu svoju nepropisnu vožnju, onda to počinju doživljavati ozbiljno. Važno je uvesti red u naša naselja i prometnice – zaključio je gradonačelnik. 

Što se tiče prvog pitanja Ačkar je istaknuo da su se stvari zaista ubrzale.
- Preko 50 posto od tih 27 kuća je bilo opterećeno neriješenim imovinskim odnosima, no s promjenom zakona sada je dovoljno dva svjedoka koja mogu potvrditi da tamo živite. Postoje i zamjenski objekti, državni i gradski stanovi, koje su također koristile obitelji s malom djecom, a postoje i slučajevi uglavnom kod starih ljudi koji ne žele otići sa svoga ognjišta. Prije novog zakona bila je gotova samo kuća u Mraclinu, no u ovomu trenutku su dvije obitelji smještene u državne stanove, a kojima objekt na jednome području ne bi trebao biti do zime gotov. Ponuđeno je obećanje od ministra Bačića da do kraja godine da niti jedna obitelj zimu neće dočekati u kontejneru. O brojevima i točnim iznosima ću vam dati u pismenom obliku – odgovorio je Ačkar.

Što se tiče autobusnog kolodvora, Ačkar je rekao da je on u projektiranju te da je rok u srpnju.
- Financirat ćemo ga sredstvima iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, čime ćemo imati osiguranu konstrukciju, nadamo se da će radovi početi iduće godine – odgovorio je.

 

Podijeli