Novosti Sport Događanja

Proširuje se parking u Kolarevoj: Betonizacija ili stvarna potreba?

01.04.2022. / Petar Brnada

Manjak parkirnih mjesta na području grada nije problem od jučer niti je ta problematika „rak rana“ samo Velike Gorice. Brojna urbana mjesta sve češće se hvataju u koštac s nedostatkom parkirališta. Gradovi rastu, šire se, a upravo naš grad na nacionalnoj razini prednjači po građevinskom „boomu“. Ništa manje važna nije ni činjenica da danas svako kućanstvo ili obitelj imaju po dva automobila, a sve skupa dovodi do deficita parkirnih mjesta s obzirom da je većina zgrada na užem području grada građena u vrijeme kada su se automobili po velikogoričkim ulicama mogli nabrojati na prste jedne ruke.

S tim problemom dobro su upoznati stanari zgrada 19-37 u Ulici Slavka Kolara, a zbog čega se i krenulo u realizaciju premještanja parkića nedaleko Umjetničke škole Franje Lučića na travnatu površinu između spomenutih zgrada kako bi se osigurala nova parkirna mjesta.

Jedan je to od strateških projekta Vijeća Gradske četvrti Braće Radić, a spomenuta lokacija samo je jedna od brojnih na području tog kvarta koje vape za proširenjem parkinga.

-Međutim ta ideja nije nova. I u prijašnjim sazivima Vijeća je predlagano proširenje. Stanari koji tamo žive često su slali upite, a ja u arhivi imam prijedloge unatrag 5-6 godina u kojima su ljudi pisali da smatraju da bi to bila dobra ideja. Tako smo odlučili uhvatiti se u koštac s time i predložiti izgradnju parkinga. Iz Grada Velike Gorice prihvatili su tu ideju i ocijenili je korisnom. Sljedeći korak je bio izlazak na teren s djelatnicima Gradske uprave i Upravnog odjela za komunalne djelatnosti i promet koji su sve razmotrili- ispričao nam je predsjednik Vijeća Gradske četvrti, Josip Kolić.

                                                          (Lokacija na koju će se premjestiti dječje igralište)

I dok Kolić naglašava da je riječ o suštoj potrebi koju prepoznaje većina stanara, postoji i dio susjeda koji cijelu priču nazivaju „betonizacijom“. Sve skupa rezultiralo je i brojnim raspravama o čemu smo dobili e-mail stanarke ulice, pa smo upitali Kolića kakve su bile reakcije većine predstavnika stanara.

-S obzirom na potencijalne pritužbe, što je normalno ako uzmemo u obzir koliko stanara tamo živi, odlučili smo da treba pitati predstavnike stanara i prikupiti potpise. Vijeće je to prihvatilo, sazvalo sastanak s predstavnicima stanara. Tamo ima 10 ulaza u kojima živi veliki broj građana, a na sastanku u parkiću iskomunicirali smo namjeru i odgovarali na pitanja- uvjerava nas Kolić pa dodaje:

-Prvotna ideja je bio parkić u sredini pa se predlagala zelena čestica preko puta i htjeli smo izaći u susret tim prijedlozima građana, no onda su sami predstavnici nakon nekog vremena zaključili da im ta čestica ipak nije dobra jer bi djeca morala prelaziti cestu da odu u parkić. Također, tamo bi bili na suncu, usred ničega. Pa su tako odlučili da parkić smjestimo između zgrada- pojasnio nam je odluku o odabiru nove lokacije dječjeg igrališta predsjednik Vijeća Gradske četvrti.

                                                             (Jedna od predloženih lokacija od koje se naposljetku odustalo)

Novi parkić tako bi trebao niknuti na zelenoj površini između zgrada, kojom trenutno prolazi pješčana staza. Što se tiče samog parkirališta, kaže Kolić, nitko ga nije sporio. Svi stanari svjesni su da nedostaje parkirališta i da ga se treba napraviti.

-Parkirališta nisu samo betonizacija kao što neki ističu, već su parkirališta i rješavanje pitanja sigurnosti u prometu. Ima mnogo vozila koja se parkiraju po nogostupima, zelenim površinama itd. pa se tražio neki kompromis. To nije ideja od jučer niti je to hir jedne osobe. Ovo je baš primjer kako su svi dionici projekta dobro iskomunicirali- uvjeren je Kolić.

Poručuje da su ideju predstavili predstavnicima stanara, dali im obavijest koju su stavili na oglasne ploče kao i rok do kada su mogli slati upite i ostavili brojeve mobitela.

-Od 10 predstavnika stanara osmero je dalo podršku i potpis dok dvoje uopće nije bilo zainteresirano za komunikaciju, ali nisu imali ništa protiv ideje. Mi smo obavili svoj dio posla, predali potpise u Grad i sada je sve na njima. Moramo biti realni i svjesni toga da je porastao broj vozila. Prosječno danas jedna obitelj ima minimalno dva auta, nekada i više. Svi smo dio toga, te priče. Sukus svega je da je riječ o realnim potrebama- zaključio je Kolić.

Galerija slika

Proširuje se parking u Kolarevoj: Betonizacija ili stvarna potreba? Proširuje se parking u Kolarevoj: Betonizacija ili stvarna potreba? Proširuje se parking u Kolarevoj: Betonizacija ili stvarna potreba? Proširuje se parking u Kolarevoj: Betonizacija ili stvarna potreba?

Podijeli