°C 24

Tim koji dokazuje da obrazovanje nije luksuz

09.06.2017.

ivana

Stručni tim iz gradskog odjela za obrazovanje i asistenti u nastavi koji svakodnevno rade s djecom s poteškoćama pokazali su kako ih u poslu vodi geslo "Obrazovanje nije luksuz". Pokazuju to rezultati treće godine provedbe EU projekta "Svako dijete ima pravo na obrazovanje" čija je završna konferencija za ovu školsku godinu održana jučer u Osnovnoj školi Ščitarjevo.

-Jako nas ponosnima čini to što već treću godinu za redom kvalitetno cijeli tim provodi ovaj projekt na dobrobit djece s poteškoćama i na zadovoljstvo djece i roditelja, pa uvijek kada dođe do ove završne konferencije možemo podvući crtu i reći da je ovo bilo uistinu uspješna godina. Rzalog tomu je i to što smo treću godinu kao Grad osigurali sredstva za asistente u nastavi za onu djecu koji ih nisu dobila kroz sredstva iz EU fondova. S time ćemo nastaviti jer geslo našeg odjela obrazovanja je da "obrazovanje nije luksuz" i nije upitno da će sva djeca s potrebom za asistentom, i imati asistenta i u sljedećoj školskoj godini-rekao je zamjenik gradonačelnika Krešimir Ačkar koji je donedavno vodio Odjela za predškolski odgoj, školstvo i šport. Uz njega je na završnoj konferenciji bio i novi v.d. pročelnik resornog odjela Neven Topolnjak te zamjenik gradonačelnika Ervin Kolarec, ravnatelji obrazovnih ustanova u Velikoj Gorici i drugi gosti.

Biti asistent je kreativan i zanimljiv posao

Na završnoj konferenciji kroz kratke govore i kratki film u režiji Romane Rožić predstavljeni su rezultati treće godine provedbe projekta. U školskoj godini 2016./2017. projektom je osigurano da 64-ero osnovnoškolaca s poteškoćama imaju svog asistenta u nastavi. Europski socijalni fond financirao je projekt u iznosu od 1,9 milijuna kuna, a za preostalih 12-ero učenika koji su imali potrebu Grad Velika Gorica je iz proračuna izdvojio 400 tisuća kuna.

-Jako volim biti pomoćnik u nastavi, to je kreativan i zanimljiv posao. Činilo mi se kao izazov jer volim raditi s djecom, i kada sam došla u doticaj s djecom s poteškoćama nekako sam se u tome vidjela. Djeca koja imaju teškoća vrlo su bogata duhom, djeca su koja puno daju, otvorena su i od njih se učimo strpljenju i osmjehu. Kako djetetu prenosiš da je svaki dan nešto novo i treba ga početi s osmjehom tako se i ti trudiš doći u školu svaki dan s osmjehom i iz njih crpiš pozitivu-ispričala nam je svoje viđenje Iva Dražetić koja je treću godinu za redom asistentica u OŠ Eugena Kumičića.

Asistenti djeci s poteškoćama pomažu svladati svakodnevne prepreke na putu obrazovanja, djeca im vraćaju obogaćivanjem njihova života i osmjehom, a drugi učenici u razredu uče se prihvaćanju različitosti, pa projekt ima višestruke koristi.

-U mom razredu ima jedan učenik s asistentom i zbog toga su me odabrali da prepričam kako je biti u tom razredu, bili smo jako uzbuđeni i nervozni malo kada je došao, ali smo se priviknuli jer smo shvatili da on ima prava kao i mi. Drugi razredi su to malo gledali s čuđenjem, ali s vremenom su ga svi prihvatili i zajedno smo se sprijateljili- rekla nam je Katarina Mačinković, učenica OŠ Ščitarjevo i članica Gradskog vijeća.

 

"Dužni smo pomoći djeci"

Da projekt ide dalje potvrđuje i Arijana Mataga Tintor iz odjela za obrazovanje koja je već prepoznata kao srce ovog projekta.

-Očekujemo natječaj za sljedeću školsku godinu, postoje najave da se planira natječaj za razdoblje dulje od godinu dana što bi nam odgovaralo i čekamo u niskom startu. Prikupljamo dokumentaciju u suradnji sa školama i suglasnosti od roditelja i spremni smo za novu godinu projekta u kojoj ponovno očekujemo oko 60-ak asistenata kao što je bilo i do sada. Sada već imamo bogato iskustvo i dobro smo se pripremili-izjavila je Arijana Mataga Tintor, voditeljica projekta te istaknula još jednom zašto je cijeli projekt važan:

-Projekt mora ići dalje jer svako dijete uistinu IMA pravo na obrazovanje, bez obzira kako se taj proces obrazovanja odvijao, a mi odrasli smo dužni pomoći da se svakom djetetu iz ranjivih skupina obrazovanje omogući. To je korisno ne samo za djecu s poteškoćama koja idu u razred s ostalom djecom već se i druga djeca uče kako se nositi s problemima, prihvaćati različitosti i stvara se integrativna i otvorena škola, a time i takva zajednica-zaključila je Mataga Tintor.

Galerija slika

Tim koji dokazuje da obrazovanje nije luksuz Tim koji dokazuje da obrazovanje nije luksuz Tim koji dokazuje da obrazovanje nije luksuz Tim koji dokazuje da obrazovanje nije luksuz Tim koji dokazuje da obrazovanje nije luksuz Tim koji dokazuje da obrazovanje nije luksuz Tim koji dokazuje da obrazovanje nije luksuz Tim koji dokazuje da obrazovanje nije luksuz Tim koji dokazuje da obrazovanje nije luksuz Tim koji dokazuje da obrazovanje nije luksuz Tim koji dokazuje da obrazovanje nije luksuz Tim koji dokazuje da obrazovanje nije luksuz Tim koji dokazuje da obrazovanje nije luksuz Tim koji dokazuje da obrazovanje nije luksuz Tim koji dokazuje da obrazovanje nije luksuz Tim koji dokazuje da obrazovanje nije luksuz