°C 8

Turopoljskom autocestom lani prošlo 1,7 milijuna vozila

08.01.2019.

Ivana Ćurić

Čak 1,5 milijuna vozila prošlo je kroz naplatne postaje Mraclin-Buševec-Lekenik u 2017. godini da bi prošle godine, 2018. , broj vozila prešao 1,7 milijuna vozila što je porast od 12%, ujedno i najveće postotno povećanje prometa na hrvatskim dionicama autocesta.

Za usporedbu na autocesti Zagreb-Rijeka lani je registrirano 15 milijuna vozila što je porast od 5% u odnosu na godinu prije.

Po pitanju prihoda turopoljska A11 imala je i najveće povećanje prihoda od čak 17,5% i to s 12,6 na 14,9 milijuna kuna u 2018. godini. Autocesta A11 bila je planirana u ukupnoj dužini od 47,8 km, no u posljednjem investicijskom ciklusu iz plana je ispala dionica Lekenik-Mošćenica s ulazom u Sisak, pa ovu autocestu sada možemo i zvati "turopoljskom" jer gotovo cijelim dijelom se nalazi na turopoljskoj ravnici.

Nadvožnjak iznad Ranžirnog kolodvora u planu za 2020. godinu

Prema planovima gradnje Hrvatskih autocesta za razdoblje 2017.-2020. preostalo je izgraditi nadvožnjak "Ranžirni kolodvor" u Zagrebu čiji je početak gradnje planiran u zadnjoj programskoj godini (2020.).

Gradnja nadvožnjaka planirana je na južnom ulazu u Grad Zagreb s autoceste A11 Zagreb – Sisak, te s autocestovne obilaznice A3 (odnosno Zagrebačke obilaznice). Tim projektom ostvarit će se komunikacija s čvora Jakuševec preko Ranžirnog kolodvora na Sarajevsku ulicu u Zagrebu.

U nadležnosti HAC-a je izgradnja vijadukta Ranžirni kolodvor Zagreb i 275 m spojne ceste do dijela zahvata rekonstrukcije produžetka Sarajevske ulice s komunalnom infrastrukturom koji pripada nadležnosti Grada Zagreba. S Gradom Zagrebom sklopljen je sporazum o suradnji na ovom projektu. Tijekom predmetnog programskog razdoblja većina aktivnosti na ovom projektu odnosit će se na izradu projektne dokumentacije i aktivnosti rješavanja imovinsko pravnih odnosa kao preduvjet za početak građevinskih radova.