°C 21

Usvojen prijedlog Ministarstva, školski praznici u nastavnoj 2019./2020. u novim terminima!

20.05.2019.

Petar Brnada

Sa današnjeg sastanka na kojemu su predstavljene smjernice za izradu Mreže školskih ustanova i programa odgoja i obrazovanja stiže vijest da se mijenjaju dosadašnji termini školskih praznika!

Naime, govoreći o školskim praznicima u nastavnoj 2019./2020. godini župan Stjepan Kožić rekao je da se Zagrebačka županija, zajedno s gradovima koji su na svome području osnivači škola, a u dogovoru i s Gradom Zagrebom te Krapinsko-zagorskom i Sisačko-moslavačkom županijom, odlučila za prijedlog Ministarstva prema kojemu će učenici školske praznike imati po novome rasporedu.

Tako će učenici praznike imati od 28. listopada do 3. studenoga odnosno jesenski odmor, od 23. prosinca do 6. siječnja što zapravo podrazumijeva prvi dio zimskog odmora, od 24. veljače do 1. ožujka što je drugi dio zimskog odmora, te od 9. travnja do 13. travnja što će predstavljati proljetni odmor.

„Obrazovanje ulaganje, a ne trošak“

-Nema zatvaranja malih škola u malim sredinama. Obrazovanje za nas nije trošak, nego ulaganje-  predstavljajući Smjernice za izradu Mreže školskih ustanova i programa odgoja i obrazovanja rekao je danas gradonačelnicima i općinskim načelnicima te ravnateljima osnovnih i srednjih škola s područja Zagrebačke županije pomoćnik ministrice obrazovanja Momir Karin.

Pojasnio je da se nova Mreža donosi kako bi se svim učenicima omogućila jednaka dostupnost obrazovanja i jednake mogućnosti školovanja usporedivi sa EU standardima, kako bi se podigla razina opremljenosti odgojno-obrazovnih ustanova, okrupnile škole i školski programi te racionalno raspolagalo sredstvima državnoga proračuna. Obrazovna reforma, rekao je, provodi se u dva ciklusa - prvi od 2019., s naglaskom na promjenu paradigme učenja i poučavanja, a drugi od 2025., s promjenom koncepta učenja i prelaskom na cjelodnevnu nastavu.

-Mrežu školskih ustanova Ministarstvu predlažu njihovi osnivači. Želimo da prije nego dođe do određenih prijedloga, s osnivačima (gradovima i županijama) razjasnimo sve nejasnoće i damo odgovore na sve detalje koji ih zanimaju. Zajedno s osnivačima želimo racionalizirati školske ustanove, ali to ne znači da će Ministarstvo nešto ukidati. Želimo, kroz razgovore, doći do razumnih prijedloga u interesu učenika i naposljetku do kvalitetne Mreže školskih ustanova u RH- rekao je Karin.

Smjernice za izradu Mreže školskih ustanova trenutno su na e-savjetovanju, pa je današnji sastanak, rekao je župan Stjepan Kožić, organiziran s namjerom međusobnoga usuglašavanja Županije i gradova koji su osnivači škola kako bi se mogle uputiti eventualne primjedbe.

-Sve to s ciljem da bi izrada prijedloga Mreže školskih ustanova išla u smjeru kako ga mi vidimo- rekao je župan. I on je naglasio da Mreža treba osigurati jednaki pristup osnovnom i srednjem obrazovanju i u 'malim' i u 'velikim' sredinama, kako bi svi đaci imali jednake uvjete obrazovanja.

Srednja strukovna kao centar kompetencija

Na sastanku je bilo riječi i o regionalnim centrima kompetencija. Jedan od njih, u sektoru strojarstva, trebala bi biti Srednja strukovna škola Velika Gorica.

-Centri kompetencija trebaju dati novi pristup strukovnom obrazovanju uz primjenu novih tehnologija. Da bi se to moglo i dogoditi potrebna su i značajna financijska sredstva. Za Centar kompetencija u Velikoj Gorici Županija priprema idejno rješenje- pojasnio je župan.