Novosti Sport Događanja

Velikogorički influenceri otkrivaju tajne svojeg uspjeha: Pričama i savjetima privukli tisuće pratitelja

05.12.2021. / Redakcija

Popularnost društvenih mreža i njihovo prožimanje brojnih dijelova naših života za kreativce je otvorilo nova vrata te stvorilo profesiju koja se već neko vrijeme nalazi na uzlaznoj putanji. Influencer… Ovaj izraz sve se više koristi u posljednjih nekoliko godina, no jeste li se zapitali što se sve krije iza same definicije? Influencera ima i među Velikogoričanima pa smo upravo kod njih potražili odgovore.

Današnje digitalno doba obilježeno je prelijetanjem sadržaja i niskom koncentracijom korisnika, a situacija nije ništa drugačija na Instagramu. Listajući sadržaj na naslovnicima ove društvene mreže ni ne pomislimo koliko se vremena i rada nalazi iza pojedine objave koja kratkoročno zaokupi našu pažnju. Međutim, što je ono što nas uspije zadržati, zašto se vraćamo pojedinim profilima i kako netko uopće postane influencer?

Možda je u pitanju nečija kreativnost, privlačni vizuali, poduzetnički duh, radišnost, odlučnost ili skup raznovrsnih faktora. Kako bismo odgovorili na sva ova pitanja, zatražili smo troje velikogoričkih influencera da nam otkriju tajne svojeg uspjeha i zanimljivosti ovog posla. Iz prve ruke saznali smo o kakvom je zanimanju zapravo riječ i što se nalazi iza naizgled jednostavnih objava na društvenim mrežama.

Vječito pitanje: Instagram - posao ili hobi?

Naš prvi sugovornik Davor Šušković na Instagramu vodi profil Davor’s Quadrillage, a ideja se rodila kupnjom kettle roštilja. Ubrzo su njegove objave počele privlačiti zavidan broj pratitelja. Kako kaže, taj je početak bio dodatan vjetar u leđa, stoga je počeo više učiti o namirnicama i metodama njihove pripreme.

Od srpnja 2017. godine do danas njegov Instagram profil krase objave jela koja priprema na roštilju uz savjete i opis načina pripreme. Vrlo često u storyjima objavljuje korak-po-korak recepte, kao i izvještaje s evenata i festivala na kojima radi u sklopu projekta BBQ Hot Yard.

-Na Instagram gledam kao na platformu koja mi na jednostavan način omogućuje povezivanje s ljudima kojima su zanimljiva moja jela i savjeti o pripremi raznih namirnica na roštilju. Instagram je uvijek bio hobi, ali upoznavanje s Goranom Vrabecom (direktor Volim Ljuto) rezultiralo je stvaranjem zajedničkog projekta, BBQ Hot Yard, koji raste iz dana u dan i sada je već puno ozbiljniji projekt nego sam mogao i pomisliti kada sam otvarao Instagram račun. Uz BBQ Hot Yard imam i stalan posao- otkrio nam je Davor.

Moje note i moj svijet Instagram profil je 29-godišnje Ines Baćan na kojem možete pronaći fotografije interijera, ali i kadrove našeg grada, ideje za dekoracije i videozapise “uradi sam”, a svoj profil opisuje kao sve što se kategorizira kao lifestyle i što rado podijeli s publikom.

-Blog me privukao da otvorim Instagram. To je mreža kojom sam tada upotpunila sadržaj bloga. Na Instagram još uvijek gledam kao hobi, tek u posljednje vrijeme mogu reći da je honorarni posao. Upravo je ova društvena mreža zaslužna za procvat u mojem fotografiranju i pisanoj riječi. Najveća blagodat mog hobija su ljudi koje upoznajem i nove vještine koje stječem za budućnost- rekla je Ines.

Treću influencericu s kojom smo razgovarali također je blog potaknuo na kreiranje Instagram profila. Riječ je o profilu Uvijek gladna koji je svojevrsna gastro oaza ukrašena brojnim lijepim fotografijama te receptima. Iza tog korisničkog imena nalazi se Mateja Krvarić, a svoj profil upotrebljava za dijeljenje preporuka restorana i svega vezanog za hranu. Za nju Instagram nije isključivo hobi, već ovu platformu koristi i u poslovne svrhe.

-Pojavom Instagrama sam napravila i tamo profil, tada nitko nije očekivao ovoliku popularnost ove društvene mreže. Danas imam svoj obrt i bavim se marketingom, a Instagram je dio mog posla- kaže Mateja.

Od "influencanja" se može živjeti

Ideje se rađaju na različite načine i svaka osoba sukladno svojim ciljevima odlučuje u kojem će smjeru krenuti s ovom društvenom mrežom. Nekome hobi, a nekome posao, no svi dijele jedno mišljenje - danas se od aktivnosti na Instagramu može živjeti. Naša sugovornica Mateja smatra kako mali postotak ljudi u Hrvatskoj živi isključivo od toga, a Ines dodaje da je u inozemstvu influencing lakše učiniti svojim zanimanjem.

-Vjerujem da može živjeti od influencanja, vani u puno većem zamahu nego kod nas, ali i ovdje je u posljednjih nekoliko godina situacija krenula prema tome. To također ovisi o osobi, njenom odabiru, mogućnostima, željama i prioritetima- kazala je Ines.

Uz to, Davor kao stavku uspjeha ističe posvećenost radu te smatra da se tako aktivnost na Instagramu može pretvoriti u stalan posao.

-Osobno mi Instagram služi kao medij za promociju vlastitog brenda i naših partnera, ali od "influencanja” se sigurno može živjeti, kao i od svakog posla, ako ste iskreno posvećeni tome- rekao je vlasnik profila Davor’s Quadrillage.

Vjernost vlastitom identitetu i predanost radu kao bitne stavke uspjeha

Naše sugovornice mogućnost isticanja u gomili današnjih influencera vežu uz jedan moto, a to je "Budi svoj”.

-U nekom periodu si istaknut, u nekom ne. Velik je priljev ljudi i trendova koji se mijenjaju. Istaknuti se možeš ako ostaneš vjeran sebi i sadržaju koji voliš kreirati. Također, kako i u svemu u životu, konstanta ljubav i podrška uvijek će imati neki rezultat napretka- kaže Ines.

S obzirom na sve veći broj influencera, Mateja smatra kako je teže ostvariti se kao influencer, no ne i nemoguće.

-Budite svoji i ako imate što ponuditi sigurno ćete pronaći publiku- savjetuje Mateja.

Osim što je preporuka da budete svoji i ulažete vrijeme u kreiranje sadržaja, jednako je važno taj sadržaj kvalitetno prezentirati te uz to koristiti interaktivne mogućnosti društvenih mreža.

-Za uspjeh treba raditi. Potrebno je imati dobar sadržaj, ali i posvetiti jako puno vremena kako bi se taj sadržaj na kvalitetan način prezentirao i približio publici s kojom onda također treba provesti mnogo vremena u komunikaciji- rekao je Davor.

Budućnost profesija na internetu

Brza promjena trendova i navika korisnika društvenih mreža zasigurno donosi određenu razinu neizvjesnosti za one kojima društvene mreže predstavljaju primaran izvor prihoda. Može li se onda garantirati opstanak influencera na tržištu?

Velikogorički influenceri smatraju da je uz prilagodbu trendovima to svakako moguće. Vlasnica profila Uvijek gladna posebno ističe oglašavanje na internetu kao budućnost online zarade, a time se i planira baviti. S druge strane, Davor teži ulaganju u ono što je proizašlo iz rada na Instagramu.

-Sigurno je da će stvaranje sadržaja uvijek izazvati interes drugih. Lijep je osjećaj kada raste broj pratitelja i interes za računom, ali ipak sve više vremena koje sam nekad provodio na Instagramu sada ulažem u opipljiviji i osjetno veći napredak onoga što je iz njega proizašlo, a to je BBQ Hot Yard- kazao je Davor.

Našu sugovornicu Ines također smo pitali planira li se u budućnosti i dalje baviti influencanjem, a odgovor je bio potvrdan.

-Ako je influencanje širenje ljubavi prema fotografiji, riječima, uređenju interijera i ostalih interesa koji me zanimaju moj odgovor bi bio "da". Najveća želja mi je napisati knjigu, a do tada korak po korak ostvarivati životne ciljeve koje si zadam- svoje planove otkrila nam je Ines.

 

Influencing, bilo to zanimanje ili hobi 21. stoljeća, u svakom slučaju danas donosi neke novosti u naše živote. Sve više vremena provodimo na internetu pa smo tako i pod većim utjecajem raznovrsnog sadržaja. Međutim, u virtualnom svijetu ne postojimo bez objavljivanja, a ako svoju aktivnost želimo pretvoriti u profit, recept za uspjeh nalazi se, kao i u drugim područjima, u predanosti radu te usmjerenosti na vlastite ciljeve.

(foto: Instagram - Davor’s Quadrillage, Moje note i moj svijet, Uvijek gladna)

Podijeli