Dođite na bal cvijeća: U Domu kulture Buševec pogledajte bajkoviti mjuzikl „Cvijeće male Ide“
Ogranak Seljačke sloge Buševec i ove godine nastavlja sa svojim programom "Kultura za velike i male", a kao prvo događanje ove godine doveli su pravu poslasticu, mjuzikl „Cvijeće male Ide“ koje će se ovom prigodom 21. svibnja u 11 sati u Domu kulture Buševec pretpremijerno pokazati turopoljskoj publici.
„Cvijeće male Ide“ mjuzikl je u dva čina skladatelja Aleksandra Kačurova baziran na istoimenoj bajci Hansa Christiana Andersena, nastao entuzijazmom i u suradnji Anine glazbaonice i VIS Danica, a što se to priprema u nedjelju pitali smo samoga skladatelja Aleksandra Kačurova.
Cijela ova suradnja počela je kao jedna bajka. Kada je Aleksandar pogledao kako djeca Anine glazbaonice pjevaju najljepše songove poznatih mjuzikla, a Ana pogledala njegov mjuzikl „Teško je biti penzioner“ u izvedbi uvijek fantastičnih VIS Danica, znali su da zajedno mogu napraviti nešto fenomenalno.
Kao osnovu mjuzikla uzeo je prvu originalnu bajku Hansa Christiana Andersena, kojega smatra najvećom inspiracijom svima u svijetu. Samoga Andersena za ovu priču je inspirirala kćer njegovog dobrotvora koja mu je u jednom trenutku postavila pitanje zašto cvijeće vene. Zatečen pitanjem, Andersen je odgovor pretvorio u priču – cvijeće je bilo na balu i plesalo je cijelu noć.
- Kada sam pročitao bajku, s obzirom na to da sam Anu upoznao na Ranchu Kurilovec, vidio sam da su ta djeca stvarno talentirana i da ih Ana stvarno vodi fenomenalno i da bi bilo zanimljivo nešto s njima napraviti. To je jednostavna priča, ali nije banalna. Na divan način govori tu prizmu prihvaćanja života i smrti, te kako to prezentirati djeci – kaže Kačurov.
Aleksandar je odlučno počeo raditi na mjuziklu od srpnja, a većina je bila gotova kroz dva i pol tjedna. Priču je trebalo prilagoditi postavu, stoga je uzeo slobodu te u suradnji s Anom izmijenio par detalja u priči. Leda Lovrenčić našla se u ulozi male Ide, dok Ana Lovrenčić glumi guvernantu, a Sara Črnjak je Idina lutka. No tu su još grofice koje su utjelovile Mira i Duda iz VIS Danice, te Idine prijateljice koje tumače ostale polaznice Anine glazbaonice.
- Mogao sam prilagoditi priču s onime što imam i iskoristiti potencijal djece, da svatko ima određenu karakteristiku koja je zanimljiva i komična – objašnjava Kačurov.
Od rujna su krenule probe, a do proljeća je mjuzikl od 100 minuta u dva čina poprimio svoj oblik. U 24 broja mjuzikl će vas odvesti iz bliskog pop-rocka i jazz stila do bajkovitog finala u klasičnom obliku. Raznolikost stilova toliko je velika da će se naći nešto za svakoga, a svaki song praćen je koreografijom koju je osmislila Dora Antolčić.
Ni kostimografija za koju je najviše zaslužna Tatjana Pereković, ali i svaki član mjuzikla, dok je Miroslav Radović bio zadužen za scenografiju.
- Pazili smo da ne bude prenatrpano, ali da opet bude efikasno. Nismo htjeli prenakititi kako bi djeca mogla plesati bez smetnji. Drugi čin je više baziran na svjetlećim efektima. Danice su same napravile šešire. Ana je i glumački i pjevački izvukla sve iz djece, ali i iz Danica. Velik je entuzijazam za ovaj projekt. Svatko je dao maksimalan trud od sebe kako bi učinili što ljepšom ovu priču – kaže Aleksandar.
Sav ovaj entuzijazam izrodio je savršenim spojem različitih elemenata koji se očituju u pojedinim scenama. Miroslav Radović istaknuo je takav trenutak kada su osmislili scenu španjolskog plesa Sarabande.
- Kada je Aleksandar to napisao, dobio sam ideju kakvu još nikad nisam imao za solo gitaru u tom stilu, iznenadio sam samog sebe. I kad je Dora čula što smo napravili, dobila je fenomenalnu ideju za koreografiju – rekao je Miro.
On je pak u mjuzikl uveo ukulele koje daju posebno zanimljiv zvuk uz violine i flautu. Aleksandar je pak istaknuo song „Dijete zauvijek“ kao njemu najdraži dio mjuzikla.
- To je srce predstave, u kojemu u tercetu vidimo sva nadanja i želje glavnih likova. Uvijek ukočena guvernanta pita se zašto je prestala biti slobodna, lutka sanja da pleše zauvijek, a tu je i Ida, koja želi živjeti u svijetu gdje će ostati zauvijek i gdje će cvijeće zauvijek cvasti – kaže Aleksandar.
Neki songovi imaju igre riječi, neki na zanimljiv način prikazuju stare plesove, a neki daju užitak u slušanju vokala. Mjuzikl je balansiran da bude dječji i razigran, ali da s druge strane bude dovoljno ozbiljan da iskaže teže teme smrti i prolaznosti bez da spusti raspoloženje, što ga čini savršenim za jedan obiteljski izlazak.
- Nalazimo se u vremenu kada više možda ni djeca nisu okrenuta tom klasičnijem vremenu, više su okrenuta modernom svijetu tik-toka i slično. Zamijetio sam da su djeca jako dobro reagirala na klasičniji stil mjuzikla, na ovaj diznijevski stil, a Andersenova priča je svevremena – kaže Aleksandar.
Stoga dođite u nedjelju, 21. svibnja u Dom kulture Buševec u 11 sati i dođite na bal na kojem ćete poželjeti da ostanete zauvijek.