Njemački studenti najuspješniji: Inovativne jurilice na Mičevcu postavile nove standarde autoindustrije budućnosti
Poligon Mičevec do nedjelje je bio pravo poprište revolucije u autoindustriji kojim su jurili inovativni bolidi čija čuda tehnologije obećaju svijetlu budućnost autoindustrije. Više od 1200 mladih inovatora iz brojnih zemalja na 6. izdanju natjecanja Formula Student Alpe Adria predstavilo je neke od najbržih vozila na svijetu čije cijene se kreću od 40 pa sve do vrtoglavih 200 tisuća eura. Ovi bolidi nisu samo vozila, oni su manifestacija inovacije i težnje za promjenama koje će oblikovati autoindustriju u godinama koje dolaze.
„Ovaj projekt iznimno je važan jer mladi inovatori rade stvari koje će raditi i u poslu. Rimac je zapravo veliki Formula Student tim. Tako je manje više u svim većim tvrtkama. Što smo bliže student timu to smo bolji. Zaista ne postoji bolja stvar u svijetu za pripremu karijere. Kada me mladi pitaju na koji način mogu dobiti posao u Rimcu, ja uvijek naglašavam važnost sudjelovanja u Formula Studentu. Ovaj događaj može pripremiti mladu osobu za rad u bilo kojoj tvrtki i to u gotovo svim mogućim područjima.“ –istaknuo je Mate Rimac koji je osobno došao podržati mlade inovatore te se osvrnuo na konkurentnost hrvatskog tima: „Naši timovi napravili su ogroman iskorak posljednjih godina. Sada su praktički uz bok najboljima. Ne vidim ništa gdje mi zaostajemo u odnosu na druge.“
Natjecanje je okupilo čak 48 timova iz svih dijelova svijeta, s jedinstvenom željom - postati najbolji. Natjecali su se u nekoliko disciplina, a ocjenjivali su ih neki od najvećih stručnjaka svjetske autoindustrije kao što Formula 1, Aston Martin, Porsche Engineering, Rimac Technology, Bugatti Rimac, Mercedes AMG Formula E, AVL, McLaren Racing i Ferrari.
Njemački studenti najuspješniji
Nikola Naranča ispred tvrtke AVL Hrvatska ponosno je istaknuo kako je ovaj događaj pravo poprište vrhunskih talenata:
„Već nekoliko godina podržavamo ovaj događaj koji je vrlo važan za promociju Hrvatske unutar automobilske industrije u Europi, a ujedno i šansa mladim ljudima da pokažu svoje znanje na praktičnom dijelu. Ono što steknu kroz razvoj svoji bolida itekako je primjenjivo i korisno, daje im neki vid ulaznice u tvrtke kao što je AVL gdje oni mogu dalje unaprjeđivati svoje znanje. Unatrag pet godina više od 20 studenata Formule Zagreb prošlo je kroz našu tvrtku, a većina je i sada zaposlena.“
U klasi vozila pogonjenih na gorivo na natjecanju se najboljim pokazao njemački tim iz Stuttgarta koji je osvojio prvo mjesto, drugo mjesto pripalo je timu iz Praga iz Češke dok su treće mjesto zaslužili tim iz talijanske Modene. U klasi električnih vozila najtrofejniji je bio tim iz Montreala iz Kanade, a drugo i treće mjesto pripalo je njemačkim timovima.
Voditelj statičkog dijela natjecanja Luka Pavlović osvrnuo se na veliku konkurentnost mladih inovatora čiju izvrsnost u natjecateljskim disciplinama nije bilo nimalo lako ocijeniti:
„Na ovom natjecanju imali smo tri statičke discipline. Jedna od njih bila je dizajn gdje se gleda kako je auto napravljen. Timovi su imali odlične i originalne ideje. Imali smo nekoliko hibrida s novom tehnologijom, nešto između autiju s klasičnim motorom i električnih autiju. Imali smo i vrlo napredne električne automobile. U biznis plan prezentacijama mladi su pokazali top ideje koje bi definitivno prošle u realnom svijetu. U trećoj statičkoj disciplini mladi su izradili troškovnik za svoj bolid koji ima preko tri tisuće dijelova i predstavili ga kao prototip ili serijsku proizvodnju.“
Hrvatski FSB tim, sa svojih 50 članova, ponosno je predstavio svoj bolid za stazu, ali su također impresionirali testnim, inovativnim bolidom napravljenim da vozi bez vozača. Njemački tim stekao je slavu svojim bolidom koji je postavio svjetski rekord u ubrzanju do 100 km/h za samo 1,461 sekundi, dok se tim iz Kanade posvetio izradi ultra lakog bolida koji teži manje od 200 kg.
Kao impresivan primjer izvrsnosti, na događaju je izložena i Formula 1, bolid momčadi Haas, koji je vozio Romain Grosjean. Gledatelje je posebno oduševila i Rimac Nevera.
„Moram pohvaliti cijeli organizacijski tim, volontere, suce i sve ljude uključene u projekt. Ovaj događaj otvorio nam je mnoga nova vrata, dobivamo podršku sa svih strana i drago nam je da je industrija uvidjela važnost ovog projekta koji će u budućnosti bez sumnje još rasti. Želimo povećati broj i vrstu događaja kojima ćemo informirati javnost o ljepoti inženjeringa i budućnosti.“ – istaknuo je organizator događaja Tibor Kezelj dok je direktorica TZ Velike Gorice Maja Toth zaključila:
„Sa svih strana imamo pozitivne učinke i komentare. Velika Gorica tjedan dana živjela je s ovim projektom i vjerujem da smo se pokazali kao dobri domaćini. Naši hotelijeri, ugostitelji, cijeli grad je živio s mladim ljudima. Na ovaj način još jednom smo pokazali da smo otvoreni za visokotehnološke ideje kao što je ovaj projekt, na tom tragu radit ćemo i dalje.“
Ovaj spektakl podržali su Grad Velika Gorica i Turistička zajednica Grada Velike Gorice, čime su zajedno s organizatorima stvorili prepoznatljivi događaj za predstavljanje inovacija i strasti prema automobilima čije novo izdanje s nestrpljenjem očekujemo.