OŠ Novo Čiče i OŠ Pokupsko najbolji u CRO Makers ligi
U ovoj školskoj godini preko 360 škola, udruga, knjižnica i drugih ustanova se natjecalo u Croatian Makers ligi: natjecanju s ciljem širokog uključivanja robotike, automatike i programiranja u edukaciju osnovnoškolskog uzrasta, a među njima su bile i velikogoričke škole među kojima su najbolji bili učenici iz OŠ Novo Čiče i OŠ Pokupsko.
Svečana podjela priznanja pobjednicima Croatian Makers lige održana je u Muzeju za suvremenu umjetnost u Zagrebu održana uz prisustvo Predsjednice Republike Hrvatske Kolinde Grabar Kitarović, ministrice znanosti i obrazovanja Blaženke Divjak i brojnih drugih sudionika i podržavatelja projekta. Uz diplome i zahvalnice najbolje ekipe dobile su i pakete dodatne opreme za mBotove.
Predsjednica se tom prilikom zahvalila Institutu za razvoj i inovativnost mladih i gospodinu Nenadu Bakiću što su osmislili i pokrenuli ovaj hvalevrijedan projekt.
- Našim učenicima pružili ste jedinstvenu prigodu steći znanja i vještine koje će im trebati kad odrastu. Ujedno, pružili ste im prigodu da kroz dječju radoznalost i zaigranost bolje razumiju svijet i da zaista odrastaju u 21. stoljeću kojemu je napredna tehnologija neizostavan dio. Ovaj filantropski projekt jedinstven je po mnogočemu: po dosegu, po veličini, ali i po sadržaju. Jedinstven je i po tome što je pokazao kako je u Hrvatskoj zajedništvo moguće kada su u pitanju obrazovanje i budućnost naše djece. Držim da je to zajedništvo ne samo dobrodošlo, nego nam je, prije svega, potrebno-istaknula je predsjednica Grabar-Kitarović.
U regiji "Velika Gorica" natjecalo se ukupno devet ekipa. U mlađoj dobnoj skupini najbolji su bili učenici iz Osnovne škole Pokupsko pod mentorstvom Kristine Panižić i ravnateljice Štefice Facko Vrban.
U starijoj dobnoj kategoriji najbolji su bili učenici OŠ Novo Čiče pod mentorstvom Mladena Dugonjića i ravnateljice Sanje Povoljnjak. Učenici OŠ Novo Čiče našli su se i u TOP 30 ekipa iz cijele Hrvatske zauzevši ukupno 15. mjesto.
U ovoj školskoj godini Liga se provodila u 5 kola. Dio je bio “online”, a dio “fizički”. Na “online” kolima natjecatelji su zadatke rješavali u svojim ustanovama te ih slali online. Na “fizičkim” kolima svi sudionici jedne regije su se istovremeno natjecali u svojim centrima. Natjecanje se provodilo u 32 regionalna centra. U prvom kolu učenici su trebali isprogramirati robota za kretanje kako bi uspješno prešao zadanu stazu bez uporabe senzora. Zatim su u drugom kolu koristili senzore, robot je trebao pratiti crtu u obliku božićne jelke i pritom skupljati bodove (dolaskom do ukrasa).
Treće kolo organizirano je ekipno. Sudionici su timski trebali isprogramirati robote da međusobno komuniciraju kako bi uspješno riješili zadatak. U četvrtom kolu do izražaja je došla uporaba ultrazvučnog senzora za mjerenje udaljenosti. Sudionici su također trebali programirati robote da uspješno zaobilaze prepreke na stazi
Nakon intenzivnog tempa tijekom godine, peto kolo je bilo jednostavnije. Sudionici su trebali isprogramirati robota da prođe stazu, izbjegne prepreku i pošalje drugom robotu poruku da riješi isti zadatak.
(Izvor: Croatian makers)