°C 31

Aktualni sat: Izlazi li ZET iz Gorice?

08.07.2020.

Ivana Ćurić

Zbog porasta troškova za javni prijevoz i nestabilnosti u Gradu Zagrebu, Grad Velika Gorica traži druge modele javnog prijevoza, istaknuo je na aktualnom satu gradonačelnik Dražen Barišić.

Gradski vijećnici okupili su se danas na 22. sjednici u Vijećnici POUVG-a. Specifičnu sjednicu obilježile su epidemiološke mjere, pa tako
vijećnici moraju sjediti na propisanom razmaku, neki nose maske, neki ne, a novinari su ispraćeni na balkon kino dvorane kako bi otamo sjednicu pratili preko video-zida.

Prije dnevnog reda vijećnici su otvorili Aktualni sat na kojem su se načele razne teme manje ili više zanimljive Velikogoričanima, a jedna od zanimljivih je svakako ona o javnom prijevozu. Vijećnik Darko Bekić načeo je temu funkcioniranja javnog prijevoza za vrijeme korona-mjera s obzirom na to da je dugo trebalo da se ponovno u promet pusti linija 330.

Gradonačelnik Dražen Barišić podsjetio je kako je u skladu s mjerama Nacionalnog stožera uspostavljen nužni javni prijevoz za one djelatnike koji su nužni za funkcioniranje države u vrijeme kada se zbog pandemije sve zatvorilo, linija 330 ukinuta je zbog preusmjeravanja autobusa u Zagreb gdje je bio obustavljen tramvajski promet, no ono što je zanimljivije građanima Velike Gorice je istaknuta činjenica da Grad traži druge modele javnog prijevoza.

-Javni prijevoz provodi se putem Ugovora između Grada Velike Gorice i ZET-a, njime su definirani svi elementi. Zadnjih mjeseci taj prijevoz je značajno porastao, to će se vidjeti i u gradskom proračunu, mjesečni trošak od 850 tisuća kuna je sad 2 milijuna kuna, koliko mi plaćamo. To je jedan od znakova da se zabrinemo i u suradnji s Prometnim fakultetom intenzivno tražimo rješenje da spasimo situaciju i da nas to ne bi koštalo nagodinu 24 milijuna kuna za 12 mjeseci, do sada nas je koštalo oko 10 milijuna kuna godišnje ta subvencija-rekao je gradonačelnik Dražen Barišić i dodao kako se sada postavlja pitanje isplativosti velikog troška ili hoće li Grad naći drugi model za javni prijevoz.

-Grad traži drugi model i morat ćemo ga naći! Zašto je došlo do toga? U Gradu Zagrebu se narušila, ne samo infrastrukturna, već i financijska statika, suspendiran je proračun, i jako teško je voditi politiku i to ima refleksiju na vođenje grada i okolne gradove i općine, poput Zaprešića, Bistre, Stupnika, Velike Gorice...spomenut ću da je ugovorena
cijena sa ZET-om preko 21 kn/km i nagodinu će porasti-kazao je gradonačelnik.