Novosti Sport Događanja

Gorički Dom zdravlja ima novu voditeljicu: 'Živim svoj posao, a pacijent uvijek mora biti na prvome mjestu!'

28.10.2020. / Petar Brnada

Dom zdravlja Velika Gorica dobio je novog voditelja. Dugogodišnjeg prvog čovjeka ispostave, liječnika Stjepana Zagorca, u rujnu je zamijenila Ljubica Zrno, diplomirana medicinska sestra sa 30 godina staža u Domu zdravlja za vrijeme kojih je stjecala vrijedno iskustvo na raznim mjestima.

Na patronaži je provela 15 godina nakon čega je uslijedilo i imenovanje voditeljicom patronaže, a potom i glavnom sestrom velikogoričke ispostave. Iza toga imenovana je pomoćnicom ravnatelja za sestrinstvo Doma zdravlja Zagrebačke županije, a od 3. rujna 2020. godine postala je voditeljicom ispostave Velika Gorica.

Svoj posao, kako nam kaže, ne odrađuje, nego ga živi u svakom smislu te riječi, a novo radno mjesto za nju je veliki izazov kojeg se rado prihvatila s ciljem podizanja zadovoljstva i djelatnika Doma zdravlja, ali i svih velikogoričkih pacijenata, kao i cjelokupne kvalitete primarne zdravstvene zaštite u našem gradu.

-Ja ovaj posao živim. Nisam završila medicinsku školu zato što nije bilo matematike nego zato što sam stvarno to voljela. Ja sam prije svega zahvalna Bogu što je prepoznat moj rad, a mogu odgovorno kazati da radim maksimalno profesionalno, iskreno i požrtvovno i silno sam kao čovjek sretna jer je to netko i prepoznao. Moj dosadašnji rad doveo me na ovo mjesto gdje se sada nalazim- rekla nam je novoizabrana voditeljica Zrno.

Otkako je imenovana, priča nam, puno ljudi je došlo čestitati i kazati da je konačno došao i taj dan. To joj je, priznaje nam, najveća satisfakcija od svega.

-Ništa ne držim za sebe. Uvijek kontaktiram s djelatnicima, bilo to u prolazu, telefonom ili na sastanku. Uvijek slušam tuđe mišljenje. Uvijek želim napraviti najbolje, ali sam svjesna da nisam najpametnija na svijetu. Uvijek nastojim ljude koji iznose teret na svojim leđima pitati što možemo poboljšati u postojećoj situaciji. Mislim da je to vrlo bitno, ta jedna zdrava i obostrana komunikacija, tako da moji zaposlenici i kolege znaju da mogu doći ovdje i kada gori pod petama i pitati za svoj problem jer i mi uz posao imamo privatne živote što je sasvim normalno, ali nemoguće ih je odvojiti jedno od drugog- rekla nam je Zrno.

Pritom posebno ističe da u kolektivu koji je preuzela svi vrlo dobro znaju da posao mora 'štimati' i da sav posao moraju odraditi te da je pacijent na prvom mjestu

Veliki grad- velike potrebe

Bez okolišanja nova voditeljica Doma zdravlja kaže nam da je u globalu zadovoljna sa službama koje imamo, iako je ujedno svjesna da postoji još puno prostora za napredak. Velika Gorica veliki je grad, a to sa sobom nosi i velike potrebe. Teško ih je sve u kratkom roku zadovoljiti, no jasan cilj i odlučan stav omogućavaju napredak. Kao što je prošli tjedan pisao VGdanas, u tijeku je postupak dovođenja urologa i dijabetologa u velikogorički Dom zdravlja što bi bio veliki korak u podizanju kvalitete zdravstvene usluge na našem području. Upravo realizacija tog plana najviše bi razveselila voditeljicu Zrno.

-Bila bih silno zadovoljna kada bi dobili urologa i dijabetologa jer postoji stvarno velika potreba za time i ja se nadam da će Grad Velika Gorica imati sluha za to. Moram reći da mnoge pretrage radimo ovdje. Recimo, prije je pacijent prije operacije morao hodati od klinike do klinike da napravi EKG, a sada to može napraviti u svojoj Velikoj Gorici. S druge strane, mnogi muškarci moraju ići u Zagreb, a mislim da bi jedan grad veličine Velike Gorice trebao imati specijalistu urologa. Time bi zaokružili jednu sredinu, jer naravno možemo sve imati. Radiologija nam je jako velika. Tamo su mladi stručnjaci, dobro je opremljena i digitalizirana i to bi onda bio jedan zaokruženi lanac u potpunosti- zadovoljna je Zrno.

Nedostatak empatije

Iako je velika većina djelatnika Doma zdravlja, kaže nam Zrno, izabrala ovu struku jer žele pomoći ljudima i dalje svakodnevno doživljavaju izuzetno velike uvrede od svojih pacijenata. Kako tvrdi, često pristižu pritužbe i žalbe koje su neopravdane, pa su malo razočarani nedostatkom empatije.

-Za primjer, neki dan jedno jutro zove jedna gospođa koja traži pomoć. Ona je ljuta i očajna što joj se doktor nije javio, a zvala ga je 75 puta. No pazite, njezin liječnik radi popodne i jasno da joj se nije mogao javiti jer u ordinaciji nema nikoga. Kada sam joj to rekla kazala mi je da se sama sebe srami. Naravno, ljudski je pogriješiti jer su ljudi u svojoj panici i problemima, ali problem je to što ljudi takve pritužbe odmah šalju ministarstvu, HZZO-u, liječničkoj komori itd., a koji onda od nas traže očitovanje. Pa se onda ispostavi da je to bilo ili za vrijeme pauze, jer mi isto imamo pravo na pauzu ili jer pogriješe smjenu- otkrila nam je Zrno.

No, iako su zapreka imali vrlo mnogo, i iako ih svakodnevno očekuju neki novi izazovi, voditeljica Zrno kaže kako se usudi reći da su se uspješno nosili s njima te da će još jačim tempom nastaviti raditi na boljitak svih pacijenata.

-Vjerujem da ćemo tako raditi i u ovom periodu koji nam dolazi. Stručnjaci u zdravstvu izuzetno su sposobni i educirani, vrlo dobro znate da nas svi hvale po Europi i svijetu, a kako ne bi onda nešto dobro napravili i u svojoj zemlji. Istaknut ću ovom prilikom jedan od najvećih problema u primarnoj zaštiti, a to je da nemate nikoga 'letećeg'. Točno ste vezani za određeno radno mjesto- liječnik i medicinska sestra. I ako mi bilo tko izađe iz funkcije i tima ja moram nekoga staviti da radi cijele dane. Često puta bolnice ne razumiju organizaciju rada u Domu zdravlja. Jer u bolnici ako je potrebno pet sestara, a ima ih tri, nikada se nije dogodilo da sve tri nisu došle na posao. Uvijek radi barem jedna medicinska sestra koja će naravno taj dan skapavati od posla, ali kod nas ako nema jedne nema nikoga i to neki ne mogu shvatiti. Svugdje su po doktor i jedna sestra. To je otegotna okolnost u primarnoj- ispričala nam je Zrno.

Ipak, nakon tri desetljeća rada u sustavu primarne zdravstvene zaštite u sklopu kojih je prošla razne funkcije i u potpunosti se upoznala s radom sustava, uvjerena je da zna što je najpotrebnije i pacijentima i Domu zdravlja, pa će u odnosu na to i fokusirati svoj rad na čelnoj poziciji velikogoričke ispostave.

-Nakon 30 godina iskustva točno znam što je potrebno čovjeku koji dolazi ovdje jer su više-manje sve akcije prolazile kroz patronažu. Ali čovjek treba čvrsto stajati na zemlji i tražiti ono što je realno. Treba pogledati koje su stvarne potrebe za područje na kojemu se nalazimo i sukladno tome djelovati na opće zadovoljstvo i pacijenata i zdravstvenih djelatnika naše ispostave- zaključila je Zrno.

Podijeli