HC ove godine sređuju tri prometna raskrižja, za semafor na križanju D31 i papine Avenije poručili "Poštujte semafor!"
Velika Gorica raste, a s njom raste i povećanje prometa. Središnje ceste kroz centar grada djelomično su rasterećene izgradnjom obilaznica, a i dalje se razmatra kako rasteretiti ulaz/izlaz iz grada. U tom ulogu imaju i Hrvatske ceste koje su zadužene za radove na obilaznicama. Koji zahvati su u planu, a da utječu na krvnu sliku velikogoričkog gradskog prometa, doznali smo iz Hrvatskih cesta.
Još u listopadu prošle godine smo pisali kako je u planu postavljanje semafora na križanju D31 i Zelene aleje, ulice koja vodi u Radnu zonu Meridian 16, a što je u ingerenciji Hrvatskih cesta. Jedno je to od tri križanja na kojima su u planu zahvati u ovoj godini.
-Izvođenje radova za semaforizaciju predmetnog raskrižja trenutno je u postupku javne nabave, točnije u tijeku je evaluacija ponuda. Po odabiru izvođača i završetku postupka nabave moći će se započeti s izvođenjem radova-istaknuli su iz Hrvatskih cesta čime je realno očekivati početak radova ove godine.
Govorilo se i o rekonstrukciji križanja Sisačke i D31 (spoj D30 na D31), a potvrdili su kako je rekonstrukcija predmetnog raskrižja u planu za ovu godinu.
-Pokretanje postupka nabave je u tijeku. Odmah po provođenju postupka pristupit će se izvođenju radova-odgovorili su iz Hrvatskih cesta.
Na ovom križanju planira se uvesti dodatna traka koja bi regulirala skretanje u dio Sisačke ulice gdje se nalazi Auto Arbanas, s time da bi se uvela zabrana skretanja ulijevo iz smjera grada prema Stanici za tehnički promet, odnosno Lidlu, jer upravo na ovoj prometnoj točki vozači nerijetko iz sporedne ulice krše zabranu skretanja ulijevo, prema Vukovini. Također produžit će se traka skretanja prema Kravarskom kako bi u nju stalo više vozila nego što je to trenutno slučaj.
Apel vozačima
Zbog učestalih prometnih nesreća na križanju Avenije pape Ivana Pavla II i Ulice velikogoričke 153.brigade HV-a (D31) zanimalo nas je hoće li biti kakvih promjena na ovom prometnom križanju.
- Prije svega bismo napomenuli kako je na predmetnom raskrižju do težih prometnih nesreća, prema našem saznanju, došlo uslijed nepoštivanja crvenog svjetla na semaforu, a o čemu evidenciju vodi Policijska postaja Velika Gorica. Nadalje, na zahtjev MUP-a, 2018. godine izvršeno je reprogramiranje rada semaforskih uređaja te je postavljeno zaštitno vrijeme od 10 sekundi (svi crveno). Isto tako naglasili bismo da je za predmetno raskrižje, kao i ostala raskrižja na Av. Ivana Pavla II, izrađena projektna dokumentacija za izmjenu rada semaforskog uređaja kako bi se u najvećoj mogućoj mjeri utjecalo na rizično ponašanje pojedinih vozača. U tom smislu Hrvatske ceste su predvidjele sredstva za realizaciju projekta te je u tijeku priprema natječajne dokumentacije. U konačnici bismo iskoristili i ovu priliku da apeliramo na sve vozače da na predmetnom raskrižju poštuju prometna svjetla, ograničenje brzine te ostala pravila vezana za sigurnost svih sudionika u prometu-zaključili su iz Hrvatskih cesta o ovom pitanju.
Spoj na Kirinčićevu za sad nije u Planu HC-za 2024.godinu
Prije ili kasnije slijedi i spajanje Ulice Boška Kirinčića na D31 obilaznicu. Iz Hrvatskih cesta odgovorili su kako u ovom trenutku nemaju predviđene aktivnosti unutar Plana za Kirinčićevu u ovoj godini. Iz Grada Velike Gorice već su ranije zatražili semaforizaciju i spajanje ovih prometnica kako bi se iz Kirinčićeve moglo skretati i prema Domovinskom mostu i rasteretio se izlaz iz Velike Gorice na Sisačkoj.
Iz Grada su, doznajemo, uputili zahtjev o semaforizaciji spoja navedene prometnice zajedno sa zahtjevom za semaforom na spoju D31 i Zelene Aleje (Cesta koja vodi prema Meridianu 16) te će ponovno uputiti isti zahtjev. Podsjetimo u tijeku su upravo radovi u Kirinčićevoj koje financira Grad Velika Gorica, a preduvjet su da se kompletno uređena prometnica spoji na D31.