°C 32

INTERVJU: VG Komunalac digitalizira poslovanje, otvara se prema građanima i nastavlja financijsku stabilnost

03.07.2020.

Maja Peranić

Gradska tvrtka VG komunalac nastoji svoje poslovanje što više približiti građanima. Oni su ti koji uređuju naše ulice, naše parkove, naše javne površine. Često su na udaru i često ih se proziva, ali žele i dalje biti na usluzi i pomoći građanima kako bi naša Velika Gorica bila što ljepše mjesto za život. O novostima iz VG Komunalca razgovarali smo s direktorom Juricom Mihaljem

VG Komunalac posljednje dvije i pol godine vodi direktor Jurica Mihalj. Ponosan je na tvrtku, njezine uspjehe, stabilno financijsko poslovanje te djelatnike koji ističe kao ključ i stabilnost u radu tvrtke. Brojne su novosti u poslovanju VG Komunalca, a jedna od njih na koju je direktor najponosniji jest novi DMS sustav koji su uveli, a odnosi se na ured bez papira. Riječ je o pilot projektu među velikogoričkim poduzećima, a koji će značajno povećati uštede, ubrzati poslovanje i doprinijeti zaštiti okoliša.

Ured bez papira za brži rad i uštede

- DMS sustavom povećali smo digitalnu stabilnost tvrtke i podataka. Ako se dogodi kakav kvar sa serverom imamo back up i u mogućnosti smo u vrlo kratkom roku vratiti naše poslovanje u funkciju. Kroz taj sustav imamo ciklus ovjere računa, narudžbenica, e-račun. Svi računi, svi ugovori koji se izrađuju u tvrtki ne kolaju više kroz bezbroj papira. Tako smo i ekološki smo osviješteni, postigli smo uštedu, a i ja kao direktor imam nadzor, pregled svakog ugovora, pregledan je elektronički, nakon toga ide u obradu, svi svoje primjedbe stavljaju elektronički i one su vidljive i vidljivo je koliko neka osoba ili služba radi na predmetu. To ubrzava proces – objasnio je direktor.

Sljedeće što uvode je i digitalni potpis dokumenata koji će uskoro biti u funkciji. Kroz taj, ali i kroz druge projekte teži se praćenju modernih trendova, ističe direktor Jurica Mihalj. Tako je pred pola godine uvedena i PayDo aplikacija kojom građani na vrlo jednostavan način mogu platiti parkiranje na području grada i to jeftinije za naknadu koju bi platili teleoperateru.

-Mislim da time pokazujemo želju da budemo u trendu, da ne budemo zaostao komunalni sustav kako često ljudi doživljavaju ovakve tvrtke – kaže Mihalj.



Javite se putem Facebooka!

Kako bi se takva slika promijenila sve se više ulaže u otvorenost i transparentnost prema građanima do čijih mu je kritika i mišljenja stalo. Kako bi se to postiglo, odnedavno je otvorena Facebook stranica VG Komunalca gdje se građani mogu informirati o radu tvrtke, osobno se javiti, poslati upit i bilo kakav prijedlog ili mišljenje.

- Napravili smo to jer nas često doživljavaju kao neko zatvoreno društvo koje je nepristupačno građanima gdje se teško dolazi do odgovora. Ne sramimo se i iza svega što radimo stojimo i sve možemo objasniti. Nas često prozivaju i kad pukne cijev, kad je problem sa smećem, za sve smatraju da je nadležan Vg komunalac jer je sljednik Velkoma. Mi smo tu i kad ljudi pogriješe, tu smo da ih ispravimo. Ljude treba informirati i ne od njih bježati – objašnjava direktor.

Stranica za sad ima oko 1100 pratitelja, a iz VG komunalca se nadaju da će ta brojka rasti i da će se ljudi nastavljati javljati s upitima i prijedlozima na koje će nastojati odgovoriti. Jer, djelatnosti koje su u nadležnosti VG komunalca je mnogo i direktor je svjestan da su, kako kaže, upravo oni "prvi na nišanu", no ne boji se mišljenja i prozivka građana, naprotiv, očekuje zdravu komunikaciju.

- Ceste, semafori, javna rasvjeta, prometni znakovi, zelene površine, groblje, tržnica, parking – sve je to u našoj nadležnosti i mi smo non-stop na udaru, ali ne smijemo se zbog toga bojati građana i komunikacija. Postoje pravila i njih se treba držati. Ne možemo svima želje ispuniti, jer bi nam trebalo tri puta više radnika da svi budu zadovoljni, da primjerice sve bude pokošeno na proljeće kad sve buja i raste. Ne možemo reći da se ne vidi dlaka u jajetu, ali trudimo se – govori direktor Mihalj i objašnjava kako iza svega stoje ljudi koji svakodnevno rade ne baš lagan posao kako bi nam svima grad bio ljepši.

Važni su nam ljudi

-Prosjećna plaća u VG komunalcu je 5 tisuća kuna. Ovo nije tvrtka koja koja ima ogromne plaće, ovo je firma gdje 80 posto ljudi radi vani na terenu, na kiši, suncu, travi, kopa jamu, kosi travu, sadi cvijeće, flaksa. Želimo to i preko facebooka istaknuti. Nije nam cilj promocija, nego upravo suprotno – ljudi koji svojim rukama, znojem zarađuju tu plaću – kaže Mihalj koji na taj način želi promijeniti iskrivljenu sliku o ovom gradskom poduzeću.

Uspjehe tvrtke prati i financijska stabilnost. Direktor ističe kako je nakon doba krize 2012-2013.godine kada se tvrtka nalazila u problemima, posljednjih godina nastavljen pozitivan trend koji se i dalje prati.

-Postali smo sposobni podmirivati svoje kratkoročne obeze u odnosu na svoja kratkoročna potraživanja. To je ono što nas čini likvidnima, a da to sve može biti bolje može sigurno. U periodu trenda rasta malo će nas usporiti kriza izazvana koronavirusom. Ali pretpostavljam da će tako biti u svim sektorima. Zbog ta dva mjeseca ekonomskog lock downa koji će se referirati na prihode Grada, a 47 posto naših prihoda dolazi od Grada. Ukoliko se nama smanji taj prihod, onda nećemo moći nastaviti taj trend u ovoj godini, ali to su mislim razumljive okolnosti. No nismo u tom cijelom procesu dirali plaće niti dijelili otkaze, što pokazuje da je tvrtka stabilna. Tvrtka, a i Grad – kazao nam je direktor.



Složni u doba korone

I u doba kad je korona kriza u našoj zemlji uzela najveći zamah, djelatnici VG komunalca svoj su posao obavljali na razini i u skladu s preporukama i mjerama Stožera civilna zaštite. Bili su i na usluzi i pomoći Gradskom stožeru kao njegove operativne snage. Obilazili su grad, upozoravali građane na ponašanje u skladu sa situacijom, upozoravali na držanje distance, da se sklone s javnih površina, provodili zatvaranje parkova, pregledavali propusnice na autobusnim linijama koje je organizirao Grad, radili na izdavanju propusnica, i cijelo vrijeme su bili potpora Gradskom stožeru. Preporuka su se držali i unutar same tvrtke, podijelili se na rad u timovima kako bi djelatnost, a time i sam grad mogao funkcionirati.

-U vrijeme korone naše jedninice nisu smjele stati. Pogotovo groblja. Imali smo i dva ukopa covid-19 pozitivnih osoba. Odrađeno je sve na profesionalnoj razini, poštujući sve mjere i protokole. Posebni su protokoli kod ukapanja takvih pokojnika. I tu mogu pohvaliti cijelu našu uslužnu jedinicu groblja. A isto tako i bili smo prva tržnica u Hrvatskoj koja je napravila pleksiglas stakla s otvorima kako bismo ljudima osigurali i smanjili rizik maksimalno. To smo zakupcima sami platili i u brzom roku postavili i tako pokazali primjer drugim tržnicama u Hrvatskoj – istaknuo je direktor Mihalj.


Stimulacija zaposlenika

Kroz razgovor direktor ne propušta pohvaliti svoje suradnike i djelatnike tvrtke čiji se rad, kaže, nastoji i adekvatno vrednovati. Naime, već dvije godine u VG komunalcu provode dodatno stimuliranje zaposlenika po ostvarenom učinku. Iskoristili su poticaje neoporezivog dijela plaće koje je osigurala država, pa se to odražava i na učinkovitost u radu.

-Tijekom protekle dvije godine dali smo stimulacije svojim zaposlenicima. Tako želimo ljude potaknuti u radu i nagraditi ih za taj rad. Imali smo i bolju realizaciju tako, jer čovjek voli da se cijeni njegov rad. Izuzetno sam zadovoljan s djelatnicima, znam u kakvim uvjetima rade. To su građevinski radnici. To je nezahvalan, težak posao, dobna struktura nam je isto takva. Ima ljudi s preko 50 godina. Mrvicu nam se povećao broj zaposlenih zato što želimo premostiti taj generacijski jaz – objašnjava Mihalj.

30 posto primanja VG komunalca dolazi iz javnih nadmetanja. Javljaju se na natječaje, a cilj im je da budu nositelji niskogradnji u Velikoj Gorici. Povećanja cijena usluga nije bilo. Cijena grobnih naknada od 2006. je 80 kuna što je duplo manje nego u Zagrebu, a cijene parkinga su među najnižima u Hrvatskoj.



Želja je obnova mehanizacije i centar za komunalac

Direktor ističe kako je jedna od najvećih želja i potreba obnova mehanizacije no problem je što zahtjeva dosta financijskih sredstava. Nedavno je nabavljena dizalica s košarom koja služi za popravljanje javne rasvjete, nova čistilica i stroj za sakupljanje lišća i trave.

-Žao mi je da nemamo veliku mogućnost za iskorištavanje EU fondova. U ovim omotnicama koje su do sad išle nema takvih projekta niti vozila koje idu za ovaj dio kojim se mi bavimo, ali se nadamo i čekamo da će ih biti u budućnosti – kaže Jurica Mihalj.

Jedna od želja mu je da VG Komunalac dobije svoj centar. Radi se o prostoru u koji bi preselili svoj vozni park, mehaničku radionicu, spavaonice za zimsku službu i drugo s nekoliko različitih lokacija u gradu za koje sada plaćaju najam. Lokacija i građevinska dozvola već postoje, a treba dogovoriti financiranje u suradnji s Gradom s kojim bi se išlo u taj projekt.

Čeka ih radno ljeto

I ovo ljeto bit će radno za djelatnike VG komunalca. U planu je početak gradnje novog parkirališta u Pucekovićevoj za što je investitor Grad, nastavit će se projekt ceste S2 kod meridijana koja se produžuje, gradit će se nova spojna cesta u Mraclinskoj Dubravi, očekuje se početak radova u Ulici A.K.Miočića u Velikoj Gorici, te radovi na reciklažnom dvorištu.

Puno je posla za djelatnike, ali i za direktora Mihalja koji kako kaže voli kad se radi i kad je aktivno i dinamično što ga pokreće kako bi ova gradska tvrtka bila što uspješnija.

-Volim ovaj posao jer je dinamičan, operativan i na dnevnoj bazi se susrećem s hrpom problema koji su rješivi i koje volim rješavati. I čovjek se osjeća dobro kad riješi problem, odradimo neku stvar na dobrobit mjesnih odbora, i na dobrobit građana. To vas čini pozitivnijim i puni vas energijom. Volim biti na terenu među građanima, čuti kritiku ako je konstruktivna. Za sve smo otvoreni i želimo biti još otvoreniji da učinimo ovaj grad što ljepšim mjestom za život -zaključio je Jurica Mihalj.