Ivana Alilović: Biti uspješna žena u poslovnom svijetu nije samo moguće, već je i inspirativno
Danas obilježavamo Dan žena, dan kada se slavi društvena, ekonomska i politička dostignuća žena, u čast onima koje su se izborile za kraće radno vrijeme, bolje plaće i pravo glasa.
Snaga žena očituje se u njihovoj borbenosti i ustrajnosti da ostvare sve zadane ciljeve. Vještina balansiranja poslovnog i privatnog života često je neprepoznata. Kako je biti žena na vodećoj poziciji, uz to supruga i majka troje djece pitali smo našu sugrađanku i direktoricu Turističke zajednice Zagrebačke županije Ivanu Alilović, iza koje su brojni ostvareni uspjesi.
Direktorica Turističke zajednice Zagrebačke županije ste gotovo pet godina, vjerujem da ste se susreli s brojnim izazovima no uspjeli ste osmisliti kampanje koje su polučile odlične rezultate. Kako ste zadovoljni postignutim?
Na čelu Turističke zajednice Zagrebačke županije nalazim se već gotovo pet godina i s ponosom mogu reći da smo postigli izvanredne rezultate. Svake godine bilježimo rast broja posjetitelja i noćenja, a što je rezultat kontinuiranog rada na terenu, sa svim našim dionicima, pomno osmišljenim kampanjama i neprestanom inoviranju ponude. Izuzetan naglasak stavljamo na održivost i ulažemo velike napore da se ona ostvari u svakom segmentu turističke ponude Zagrebačke županije. Eno I gastro ponuda nam je jedna od najboljih u Hrvatskoj, a posjetitelji sve to na koncu prepoznaju i nagrade. Naravno, tu je i naše zadnje postignuće – Green Destinations certifikat kojim smo županiju stavili na kartu svjetskih održivih destinacija. Velik je to uspjeh, ali iza svakog uspjeha stoji još više rada.
Koji je ključ razvoja turizma u Zagrebačkoj županiji?
Jedan od ključnih faktora za razvoj turizma u Zagrebačkoj županiji bilo je prepoznavanje važnosti autohtonih priča i bogate kulturne baštine uz dodatak inovacije i brigu o okolišu. Gosti sve više cijene autentična iskustva, što je potaknulo sve naše dionike u turizmu da podignu ljestvicu, a mi smo ih kroz poticaje, ali i osmišljavanje različitih novih sadržaja u tome i podržali. Uvijek volim reći da je ljudski faktor presudan faktor. Nastojimo uvijek uključiti sve, jer za svaki uspjeh potrebni su lokalni stanovnici, lokalni proizvođači, poduzetnici, zaista svi.
Prije nego što ste preuzeli kormilo Turističke zajednice Zagrebačke županije gdje ste stjecali svoje radno iskustvo?
Prije nego sam preuzela ulogu direktorice Turističke zajednice, radno iskustvo stjecala sam u samom startu u Ministarstvu vanjskih poslova gdje sam provela 9 godina, Ministarstvu turizma i ona su mi dala potrebne organizacijske, ali i liderske vještine, jer kada radite na poziciji poput ove na kojoj sam ja sada onda morate znati biti dobar menadžer, a svaki dobar menadžer po mom mišljenju treba imati tri ključne osobine – organizacijske, liderske i zadnje, ali nimalo najmanje važne – komunikacijske.
Nije nepoznanica da žene najčešće moraju dokazivati svoje sposobnosti u poslovnom svijetu. Što biste vi rekli kako je biti žena na čelnoj poziciji?
Biti žena na čelnoj poziciji naravno da donosi svoje izazove, ali budući da sam zaista okružena odličnim timom i da većina turističkih zajednica, koju pokriva ona krovna Zagrebačka koju vodim, na čelnim pozicijama ima upravo direktorice sjajno se podržavamo. Uz to, uvijek je važno, bili muškarac ili žena, imati podršku okoline, a ja sam sretna što imam prvenstveno supruga te moju predivnu obitelj i prijatelje koji me podržavaju u svemu što radim.
Upoznata sam s podatkom da ste supruga i majka trojice sinova. Kako usklađujete privatni i poslovni život?
Uspjeh u poslovnom svijetu može se uskladiti s obiteljskim obavezama, iako to zahtijeva organizaciju i podršku. Moj suprug i sinovi su moja velika podrška i ponosni su na moj rad. Mislim da je važno imati ravnotežu između poslovnog i privatnog života kako bi se postigla stvarna sreća, jer nitko od nas nije svoj posao i koliko god ga voljeli i uživali radeći ga, nikada ne smijemo zapostaviti sebe kao privatne osobe. Sredinu je vrlo često teško pronaći, ali važno je ne prestati ju tražiti.
Nedavno je pokrenuta nova web platforma Touropolje.com. Kazali ste da Vam je drago što je Vaša Velika Gorica dobila novi oblik turističke ponude.
Touropolje.com je fantastična platforma koja će dodatno promovirati naše bogato naslijeđe, tradiciju i turističke atrakcije. Vjerujem da će ova inicijativa potaknuti još veći interes turista za naše područje. Svakako je i ona dio inoviranja i održivosti kojoj težimo i na kojoj svakodnevno radimo.
Budući da je Dan žena, možete li dati savjet i podršku ženama koje često ostaju kod kuće i zapravo ih je strah krenuti u poslovni svijet misleći da neće moći uskladiti obiteljske obaveze s poslovnim.
Ženama koje se možda boje krenuti u poslovni svijet, a istovremeno su majke i supruge, poručujem da vjeruju u sebe i svoje sposobnosti. Biti uspješna žena u poslovnom svijetu nije samo moguće, već je i inspirativno. Važno je imati podršku obitelji i okoline, ali i hrabrost da se preuzmu izazovi. Svaka žena ima potencijal da ostvari svoje snove, bez obzira na sve ostale uloge koje ima u životu. Mislim da ovo treba prestati biti tema o kojoj se govori i da svatko od nas u svojoj okolini treba pružiti, koliko može, okolnosti u kojima je to uvijek i neupitno moguće za svaku ženu.
(razgovarala Mirjam Petretić Coha)