Novosti Sport Događanja

Kako će se mijenjati promet u Gorici: Čeka li nas rotor na Podbrežnici, pješačka zona u centru ili željeznica do zračne luke...?

12.10.2023. / Ivana Ćurić

Velika Gorica raste. Posljednjih godina itekako svjedočimo sve većoj izgradnji stambenih zgrada na svakom koraku, ali i poduzetničkih objekta. Stop Shop, Interspar, Muller, Hrvatska pošta, uprava Lidla, Atlantic, i niz drugih manjih i većih tvrtki koje su svoje mjesto našle na području grada ostavile su traga i na prometnu sliku grada. Sve to utječe i na prometnice kojima su onda promijene neizbježne, a koji su to projekti koji su u tijeku ili nas čekaju u skoroj budućnosti doznali smo u Gradskom odjelu za promet i komunalne djelatnosti.

Parkiralište u Ulici Slavka Kolara je u završnoj fazi, asfaltiranje bi trebalo ići početkom listopada, rekli su nam u Gradskom odjelu za promet i komunalne djelatnosti:

-Uz radove na parkiralištu probijamo Kolarevu kod Glazbene škole kako bi se taj problematičan promet u mirovanju riješio. Činjenica je da imamo previše vozila i nemamo gdje parkirati, pa će se ta ulica pretvoriti u jednosmjernu kako bi se mogli legalno parkirati. Jednostavno nije bilo potrebe tolike za parkingom kada su se radile te zgrade, a danas je priča, znate i sami, drugačija-rekao nam je pročelnik Dubravko Katulić.



Slijedi i asfaltiranje spoja Ulice kneza Porina i Ulice Nikole Bonifačića.

-Ta prometnica ide u rekonstrukciju, tu je problem sigurnosti pješaka zbog parkiranja automobila po cesti, ali taj dio kad se uredi morat će se građani parkirati u dvorišta jer djeca tamo moraju ići po cesti i onda je to problematično. Dio Porinove uz HAK također je u planu proširiti, još je taj dio ostao, zbog otkupa zemljišta i dobivanja lokacijske dozvole-dodao je pročelnik.



Rotor umjesto semafora na Podbrežnici

Jedna od točaka koja će se bitno mijenjati u našem gradu je planirana izgradnja rotora na križanju Ulice Ljudevita Posavskog, Zagrebačke i Zadarske ulice.

-S obzirom da se planira tranzitni promet prema Sisku skroz izmjestiti na Aveniju pape Ivana Pavla II i dalje prema Sisku, onda bi imao smisla dvosmjerni promet unutar grada. S obzirom da ljudi još uvijek koriste tranziciju kroz Veliku Goricu to nam predstavlja problem. U svakom slučaju namjera nam je urediti Ulicu Andrije Kačića Miošića kako bi taj tranzitni promet kroz Ljudevita Posavskog izmjestili na Miošićevu i izbjegli gungulu kroz sam grad, a ono što s Hrvatskim cestama stalno pregovaramo je i otvaranje nove državne ceste koja bi trebala ići uz stari radar i spajala bi se na križanju D30 i ceste prema Novom Čiču. Time bi se bitno rasteretilo sadašnje križanje državnih cesta D30 i D31 tj. Sisačke ulice i Ul. 153. brigade HV-a s obzirom da znamo da nam je tamo promet preopterećen-pojašnjava Dubravko Katulić, pročelnik Ureda za promet i komunalne djelatnosti.

I ranije se spominjalo uvođenje dvosmjernog prometa duž Zagrebačke ulice kako bi se potencijalno dio od križanja Trga kralja Tomislava i Trga kralja P. K. IV do robne kuće zatvorio za pješačku zonu, a spomenuti rotor je preduvjet za to.

-Ciljano radimo na prometnom planiranju, već ranije izrađena je prometna studija koja je predvidjela pješačku zonu u samom centru Velike Gorice, prije smo imali dvije prometne trake u jednom smjeru kroz centar grada kojima su vozili i kamioni, stvarala se buka i razvijale velike brzine kretanja vozila te nam je sada takvo nešto nezamislivo. Tendencija je da centar Gorice bude svojevrsna pješačka zona, a to za sobom povlači pitanje dvosmjernog prometa na ostalim gradskim prometnicama, no prethodno je bitno sve komunicirati s građanima, vidjeti kako oni dišu - kazali su iz Odjela.



Križanje kod Zubaka i spoj Kirinčićeve na obilaznicu

Na križanje kod Zubaka je veliki pritisak , uz sav tranzitni promet tu je doselila i Hrvatska pošta, a hoće li tu ubuduće doći rotor, denivelacija križanja ili građevinsko proširenje križanja, za to se mora napraviti prometna analiza, pojasnio nam je pročelnik Katulić. Kaže, „krvna slika“ koja će iznjedriti to rješenje je brojanje prometa. Podaci koji se ubacuju u program, iz kojeg smjera više vozila prilazi i slično, za rezultat daju rješenje koje je najefikasnije.

-Semafori kod Zubaka su kako se kaže „prenapregnuti“ što znači da su dovedeni do granice gdje bilo kakva daljnja optimizacija na postojeće križanje bez građevinskih zahvata neće dovesti do bolje protočnosti prometa. Preduvjet za povećanje protočnosti predmetnog križanja i novu optimizaciju semaforskog uređaja je izvođenje građevinskih radova (proširenje izgradnjom novih prometnih traka denivelacija i sl.). Takvi zahvati se planiraju i imaju svoje vremenske okvire odnosno sami proces do izvođenja radova na terenu je dug ukoliko je potreban otkup zemljišta, lokacijska i građevinska dozvola - kaže Majdak.

-Uz to namjera Ministarstva je izgradnja pruge tj. odvojak magistralne pruge ZG-SK od Gradića prema Zračnoj luci i to će vjerojatno uvjetovati rekonstrukciju križanja kod Zubaka, jer tu u neposrednoj blizini imamo i vodocrpilište, dosta je izgrađeno i to sve uvjetuje radove koji će se danas-sutra planirati i izvoditi-napominje pročelnik Katulić.
Na upit koji nerijetko postavljaju građani zašto Kirinčićeva nije spojena na državnu cestu oznake D31 odnosno Ulicu 153. brigade Hrvatske vojske, odgovor je da je to u ingerenciji Hrvatskih cesta budući se radi o državnoj cesti na njihovom upravljanju i održavanju.

- Kirinčićeva bi trebala krenuti kroz koji tjedan da se uredi nastavak te ulice do Ulice Stjepana Fabijančića Jape i to je preduvjet koji mi želimo napraviti kako bi mogli reći Hrvatskim cestama „Sljedeći korak je vaš!“ kako bi se mogao spojiti produžetak te ulice s izlazom na Ulicu 153.brigade HV-a. Zatražili smo da se to raskrižje semaforizira, da vozači mogu iz Kirinčićeve skretati prema Domovinskom mostu, što će biti projekt Hrvatskih cesta, tako bi se i rasteretio sami izlaz iz Velike Gorice - Sisačka ul. prema Vukovini, a i cijelo to križanje -ističu iz gradskog odjela za promet.

Uskoro bi se trebalo, saznajemo, semaforizirati i križanje na ulazu u radnu zonu Meridian 16, što je također u nadležnosti Hrvatskih cesta, a time bi se osigurala bolja sigurnost na tom prometnom križanju uz poduzetničku zonu.



Križanje kod Konzuma prostorno ograničeno za građevinske zahvate

Slična je situacija kao i kod križanja Zagrebačke - Poštanske - Ul. R. Fizira. Izrađena je projektna dokumentacija optimizacije semaforskog uređaja na predmetnom križanju na postojeće stanje i ista nije pokazala poboljšanja u protočnosti prometa samom optimizacijom semaforskog uređaja već je potrebno izvesti građevinske zahvate kako bi se isto postiglo.

Križanje se nalazi u užem centru Velike Gorice koje je prostorno dosta ograničeno no prostorno-planskom dokumentacijom planirane su nove ulice i spojevi na postojeće ulice paralelne s Ul. A. K. Miošića, urediti će se i Ul. bana J. Jelačića te će svakako vozači biti u mogućnosti koristiti druge pravce kretanja kako bi se smanjio pritisak na predmetno križanje - kažu iz odjela.

Povećanje sigurnosti prometa širi se i na ruralne sredine

Prije nekoliko godina realiziran je projekt povećanje stanja sigurnosti prometa u blizini svih osnovnih škola na području Grada Velike Gorice.

-Mi smo nakon tog projekta dodatno svaku školu opremili opremom za smirivanje prometa, prometnim znakovima, kolnim oznakama, što se tiče centra Gorice signalizacija itekako postoji, ali problem je i o tome svjedoče građani koji nam svakodnevno šalju upite, o nepoštivanju prometnih pravila i propisa u smislu prekoračenja dozvoljen brzine kretnja vozila što je u nadležnosti Policijske postaje Velika Gorica ne Grada-ističu iz prometnog ureda.

-Dodatno ćemo uz postojeću prometnu signalizaciju prometnim znakovima opremiti ulice u selima i za isto je već pokrenuta izrada projektne dokumentacije s obzirom da se puno prometnica sada asfaltiralo, veće su širine, može se staviti i razdjelna linija. Uspornici su postavljeni na nekoliko mjesta, ali moram reći da sam protiv „ležećih“ jer smetaju prometu, smetaju vatrogascima koji tu gube vrijeme, da ne velim hitna pomoć i velik broj ljudi ispred čijih kuća se postavljaju također nisu za to jer se stvara dodatna buka. To su sve bivše županijske ceste koje vode od Zagreba i Gorice prema susjednim općinama, i gdje će se postaviti uspornici je procjena policije i stanja sigurnosti prometa i u tom kontekstu se i postavljaju-pojašnjava Katulić.

Križanje kod Stop shopa ide u drugu fazu rekonstrukcije

Nedavne preinake dočekalo je križanje Matoševe i Lj. Posavskog gdje je pješački prijelaz izmješten malo bliže Kauflandu, postavljene su kontrasne ploče i crvena podloga za zebru kako bi što više istaknuli novu izmjenu na ovom djelu prometnice, no iz prometnog odjela ističu da uređenje ovog križanja nije još zgotovljeno.

- Napravljena je samo prva faza, u drugoj fazi slijedi još izmještanje zebre pri izlasku s parkirališta više prema unutra trgovačkom centru, tako da će pješaci biti odmaknuti od glavne prometnice. Na taj način neće se usporavati prometni tok vozila na glavnoj prometnici Ulici kneza Lj. Posavskog vozilima koja skreću u trgovački centar. Također vozila koja idu iz Stop Shopa neće se zaustavljati na zebri u samom križanju već će propustiti pješake prije te imati dovoljno prostora prije uključivanja na Ul. kneza Lj. Posavskog da više ne ovise o nailasku pješaka odnosno na taj način kolizijske točke su izmaknute u cilju povećanja stanja sigurnosti prometa i bolje protočnosti-napominje voditelj Odsjeka za promet Majdak.

Planovi za biciklističke staze

Postojeća staza koja se završava uz radar od Gorice do Vukovine omogućila je ljudima da se povežu, ali svakako je u planu i njen spoj na stazu koja se planira duž glavne ceste prema Vukovini.

-Krenuli smo u otkup zemljišta, napravili su gradskom odjelu procjenu, poslali zahtjeve, sad preostaje vidjeti hoće li vlasnici na to pristati ili ćemo ići na izvlaštenje-pojašnjava pročelnik. Inače na potezu prema Starom Čiču su 64 katastarske čestice.

-Dobili smo lokacijsku dozvolu za biciklističku prema Kušancu i Maloj Buni i samo se čeka suglasnost Ministarstva graditeljstva kako bi mogli krenuti u postupak, tu je malo bolja situacija jer kao što je već poznato većinom su vlasnik zemljišta uz tu rutu Hrvatske šume-ističe Katulić dodavši kako prva faza ide staza do groblja u Kušancu, što je prioritet, potom kasnije se očekuje dio prema Maloj Buni.
- Imamo jako puno upita i za biciklističko-pješačku stazu u Ljudevita Posavskog prema Unikomercu, samo moramo izvidjeti prostor, možda neće biti zasebna već kombinirana staza, ali bilo bi jako dobro da povežemo taj put prema Velikoj Gorici, s obzirom da duž Zagrebačke postoji. Dobili smo i informaciju s Fakulteta prometnih znanosti da će sljedeće godine ići veliki natječaj za sredstva EU baš za izgradnju biciklističkih staza. Ne znamo još detalje, ali to će biti dobra prilika da se prijave upravo ove staze prema Novom Čiču i prema Velikoj Buni-zaključili su iz prometnog odjela.

Podijeli