Novosti Sport Događanja

Kamere u pogonu: Snimaju brzinu, registraciju, prekršaje… A sve gleda policija

09.12.2020. / Juraj Odrčić

Upravo je završila realizacija uspostave prve faze videonadzora javno prometnih površina Grada Velike Gorice koji je postavljen u cilju povećanja urbane sigurnosti u našemu gradu. Kamere su u funkciji! Time se Velika Gorica pridružila gradovima koji su svjesni da „policija ne može biti na svakom čošku“ te video nadzorom žele prevenirati prekršaje, prometne probleme pa čak i kaznena djela, ali i utjecati na prometnu situaciju.

- Osnovna svrha uvođenja sustava tehničke zaštite putem video nadzora je zaštita života, zdravlja ljudi i imovine na javnim mjestima s ciljem smanjenja izloženosti ljudi i imovine riziku od razbojstava, krađa, provala, nasilja, remećenja javnog reda i mira te povećanje stanja sigurnosti prometa, rješavanje problema prometa u mirovanju i dijela komunalnih poslova – pojašnjava nam voditelj Odsjeka za promet iz gradskog Upravnog odjela za komunalne djelatnosti i promet Matija Majdak.

Implementacija sustava video nadzora Grada podrazumijevala je uspostavu centralnog nadzornog sustava te ugradnju video nadzornih kamera visoke rezolucije s video analitičkom funkcionalnošću. One će s jedne strane omogućiti opći sigurnosni nadzor javnih površina i glavnih prometnih pravaca, a s druge strane omogućiti napredno praćenje prometne situacije kroz analizu broja i strukture vozila u Gradu.

- Radi se o prvoj fazi projekta u kojoj nisu postavljene samo kamere na ovih prvih pet lokacija, a postavljeno je ukupno 29 kamera, već je uspostavljen nadzorni centar sa svom opremom u Komunalnom centru kao jedno srce cjelokupnog sustava. Paralelno s našim sustavom i Hrvatske ceste provode projekt za potez od Domovinskog mosta sve do Kušanca gdje će se također postaviti analitičke kamere, a sve zajedno će povećati sigurnost na prometnicama na području Velike Gorice - kaže Majdak koji vjeruje da će se opravdanost ovog projekta brzo pokazati čime bi se i sustav širio na ostale glavne prometnice u gradu i okolici.

Zubak, Veterinarska, Robna, Leggiero i Tuđmanac

U prvoj fazi kamere su postavljene na pet lokacija, dva ulaza/izlaza iz grada odnosno križanje Zagrebačke ul.- Poštanske - Ul. R. Fizira (kod Zubaka) i križanje Sisačke - Ul. 153. brigade HV (kod Veterinarske stanice) te tri lokacije unutar grada: križanje Zagrebačke ul. - Ulice S. Kolara (kod Robne kuće), kružno raskrižje Ul. kneza Lj. Posavskog - Matice hrvatske – Kolodvorske (kod Leggiera) i park dr. F. Tuđmana, a istima se upravlja iz Nadzornog centra smještenog u zgradi Komunalnog centra (VG Goričanka).

Sustav je pripreman i u dogovoru s Policijskom postajom Velika Gorica stoga će napredni nadzorni sustavi policiji omogućiti brzo identificiranje počinitelja određenog kaznenog ili štetnog događaja, dok će prometne analitičke informacije stručnim službama u Gradu omogućiti kvalitetnije prometno planiranje i optimizaciju prometa te povećanja sigurnosti prometa na cestama.

Radarske kamere mjere i brzinu

Na ključnim prometnim pravcima, a to su Zagrebačka i Sisačka ulica, postavljenje su prometne analitičke kamere s podrškom za mjerenje brzine kojima se mjeri trenutna brzina kretanja, maksimalna brzina kretanja, prosječna brzina kretanja, srednja vremenska i prostorna brzina, broj vozila, gustoća prometa te interval i razmak slijeđenja…

- Na križanjima su postavljenje kamere koje su analitičke. Radarske kamere snimaju brzinu kretanja vozila i pohranjuju u sustav podatke (čuvaju podatke 30 dana) te su te informacije povezane s Policijskom postajom Velika Gorica, što znači da zasigurno očekujemo smanjenje brzine u prometu odnosno jednu veću kulturu vožnje - kaže nam Majdak, a u budućnosti žele obuhvatiti i „crne točke“ u prometu kao što je recimo raskrižje Velika Mlaka.

Raspoznaju registracije ukradenih i neregistriranih vozila

Prometne analitičke fiksne kamere za prepoznavanje registarskih oznaka i klasifikaciju vozila, posjeduju video analitičku funkcionalnost, koja se izvodi u samoj kameri te rezultate prepoznavanja šalju centralnom video nadzornom sustavu. Policijski službenici imaju mogućnost pretraživanja baze evidentiranih vozila u sklopu policijskog postupanja kao što su potraga za ukradenim vozilom ili neregistriranim vozilom s ciljem pronalaska incidentnog vozila. Što se tiče prometnog aspekta korištenja prometnih analitičkih kamera, moći će se pratiti prosječno vrijeme putovanja i struktura prometnog toka između nadziranih točaka u gradu.

Fiksne kolor i panoramske kamere za opći nadzor omogućuju kvalitetnu rekonstrukciju incidentnih događaja, koji se mogu pojaviti u području nadzora (prometna nesreća, razbojstvo, vandalno djelovanje...) te policija može uvidom u snimke kvalitetno identificirati potencijalnog počinitelja.

- Očekivanja su velika, pogotovo jer se radi o sustavu koji je u dogovoru i povezan s policijskim službama i tu očekujemo povećanje sigurnosti u prometu i gradu općenito. Bitno je za napomenuti kako cilj sustava nije represija već sigurnost na prometnicama i opća zaštita građana - zaključuje Majdak.

Policija je do sada prometnu kulturu podizala terenskim nadzorom prometa i svojim akcijama, no čini se da će od sada moći djelovati i kada ih nećemo fizički vidjeti na terenu te da ćemo brzo shvatiti da žuto na semaforu ne znači „stisni po gasu“.

Podijeli