Novosti Sport Događanja

Na Aktualcu o tužbi stanara zbog novogradnje u Zagrebačkoj, kvaliteti zraka u Lomnici, gradnji dječjih vrtića...

02.10.2020. / Petar Brnada

Nakon što je SDP napustio sjednicu Gradskog vijeća, a MOST održao konferenciju za medije o aktualnom stanju u gradu, sjednica je nastavljena s 23 vijećnika, a prije rasprave o točkama dnevnog reda održan je Aktualni sat.

Otvorio ga je vijećnik MOST-a Damir Slojšek pitanjem upućenim v.d. gradonačelniku Ervinu Kolarecu o kompetencijama novog direktora VG Vodoopskrbe koji je zamijenio dosadašnjeg Jelisavca.

-Je li došao kao politički podoban ili kao stručna osoba koja će Vodoopskrbu vratiti na pravi put? Što se tiče mog drugog pitanja, u ime Kluba MOST-a molili bismo popis svih nabava i poslova u kojima je sudjelovao Elektrocentar Petek ili bilo koja tvrtka koja se može dovesti u vezu s njime. Taj odgovor tražim pisanim putem- kazao je vijećnik Slojšek.

V.d. gradonačelnika Ervin Kolarec odgovorio je da se kao prva točka dnevnog reda navodi stanje našeg trgovačkog društva VG Vodoopskrbe d.o.o. pa će se novi predsjednik uprave koji je imenovan prije dva dana sam predstaviti te reći neke stvari u vezi gradskog poduzeća kojemu je na čelu, a u kojemu radi od 2013. godine.

Aktualni sat nastavljen je upitom vijećnika Darka Bekića (HDZ) o dinamici radova na vrtićima u Selnici, Maloj Buni te Lukavcu te pitanjem o provedbi dodjele novčane naknade od 1000 kuna svim goričkim srednjoškolcima.

 -Izuzetno smo ponosni što smo unazad 10-ak godina jedan od vodećih gradova po financijskom izdvajanju za predškolski odgoj. Preko 2000 naših najmlađih sugrađana pohađa naše javne dječje vrtiće. Potičemo i financiramo i privatne dječje vrtiće i mislim da svi skupa, pa tako i vi gradski vijećnici, koji ste sve ove godine digli ruku za proračun, da na taj način po pitanju predškolskog odgoja i po pitanju brige o našim najmlađima možemo biti itekako ponosni- odgovorio je Kolarec.

Dodao je da im je, što se tiče ruralnog dijela, već godinama ideja pokriti i taj dio kako roditelji koji idu na posao ne bi morali svoju djecu voziti u centar grada ili negdje dalje nego da ih mogu ostaviti praktički u vrtiću ispred svog kućnog praga.

-Tako je ideja da u Selnici i Maloj Buni te u Lukavcu izgradimo manje dječje vrtiće za nekoliko skupina što bi bilo ruralno itekako dostatno. Što se tiče Selnice taj vrtić se većim dijelom financira iz EU fondova. Radovi su krenuli 26. kolovoza te sve ide svojim dinamičkim planom. Tamo ćemo imati prostor i za društvenu namjenu. Vi znate da je to jedan od rijetkih mjesnih odbora koji još uvijek nema svoje prostorije za normalno funkcioniranje i rad, ali sada će taj vrtić pokrivati i nekoliko mjesnih odbora koji gravitiraju oko Selnice- rekao je Kolarec.

Što se tiče vrtića u Maloj Buni, napomenuo je Kolarec da će radovi i tamo uskoro krenuti. Namjera je da se tamo smjeste dvije vrtićke skupine do 40-ak djece pa će se u tu namjenu urediti prostor od oko 110 kvadratnih metara. Kada je riječ o Lukavcu, projektna dokumentacija trenutno je u izradi tako da je za očekivati da će u proljeće i taj dio krenuti pa ćemo tamo imati mjesta za 2 do 3 vrtićke skupine, poručio je Kolarec.

-Što se tiče drugog pitanja, stipendije za naše srednjoškolce od prvog rujna do danas, podneseno je 2060 zahtjev naših srednjoškolaca. Dio je već isplaćen, a dio će tek biti. Dakle, svi podnositelji zahtjeva kojima je odgovoreno da je zahtjev zaprimljen te da je u obradi, u narednom će razdoblju dobiti tih 1000 kuna naknade. Od ostalih očekujemo da pošalju nadopunu prema uputama našeg resornog odjela. O periodu isplate ne obavještavamo naše srednjoškolce putem e-maila već se isplata vrši redom onako kako se zahtjevi obrađuju- pojasnio je Kolarec.

Nezavisni vijećnik, Alan Šembera, raspitivao se o novogradnji na tri čestice Zagrebačke 94 s obzirom da su im, kako kaže, pristupili stanari, odnosno susjedi koji su se udružili i angažirali odvjetnika te pripremaju tužbu protiv Grada Velike Gorice.

-Tužba će se odnositi na upravni postupak odobravanja građevinske dozvole za tu gradnju, budući da nitko od susjeda parcele nije bio obaviješten o postupku izdavanja dozvole ma da susjednih parcela ima manje od 10 što je ovdje vrlo bitno za naglasiti- rekao je Šembera ujedno upitavši i koji je stav Centra za odgoj i obrazovanje na adresi Zagrebačka 90 vezano za tu izgradnju budući da se predmetne tri vile grade točno na međi Centra u dužini od 75 metara. Znači to je jedna zidina visine 13 metara. Je li škola bila obaviještena i zašto preko njihove parcele prelazi bager koji je tamo odrađivao radove te da li će se Centar priključiti susjedima u tužbi i zaštiti svojih prava, ali i zaštiti imovine grada budući da taj centar i teren spadaju pod gradsku imovinu. Ono što mene interesira je građevinska dozvola izdana od pročelnice Lane Kotrman. Zašto je prekršen proces- upitao je Šembera.

-Na čestici u Zagrebačkoj ulici predviđena je izgradnja tri stambene zgrade, četiri stana i poslovni prostor u svakoj. Čestica se dijeli na tri dodatne čestice. Po Zakonu o gradnji kada imate više od 10 nekretnina koje su susjedne s vašom česticom ili kada je neprikladna dostava dozvoljen je javni poziv na uvid. U ovom slučaju u susjednoj čestici imamo više od 50 stanova, znači više od 50 suvlasnika i u tom slučaju također ide javni poziv za uvid. Javni poziv je elektronski i objavljen je po zakonu, ali nitko se nije odazvao na javni poziv. Prema tome mi smo građevinske dozvole izdali, one su pravomoćne- odgovorila je pročelnica Kotrman.

Šembera je kazao da nije zadovoljan odgovorom iz jednostavnog razloga što je tamo manje od 10 nekretnina koje graniče s tom parcelom te da su se ljudi dobro raspitali. O tome kako je dozvoljena gradnja poručio da će Grad to očito morati objašnjavati drugim putem pa im savjetovao da se pripreme jer će Grad dobiti nezgodnu tužbu.

Upitao je Šembera i za energetsku obnovu škole Nikole Hribara jer je, kako je kazao, od predviđenih 8,2 milijuna kuna koji su trebali stići iz EU fondova stiglo svega 3,2 milijuna kuna. Obećan mu je odgovor pisanim putem.

Vijećnika Stjepan Raka zanimalo je kada će cesta u Mraclinskoj Dubravi biti otvorena.

-Prometnica je završena u cijelosti u skladu s građevinskom dozvolom. Radove je kvalitetno obavio naš VG Komunalac. Pročelnica me je prije nekoliko dana obavijestila da će 7. listopada biti tehnički pregled pa onda kroz nekoliko dana očekujemo i uporabnu dozvolu kako bi mještani, ne samo Mraclina nego i okolnih naselja mogli koristiti navedenu prometnicu- odgovorio je Ervin Kolarec.

Kvaliteta zraka u Lomnici

Vijećnika Milivoja Dijaneževića zanimalo je je li potpisan ugovor o izvršenju mjerenja kvalitete zraka u Donjoj Lomnici te kada mogu očekivati rezultate. Zatražio je pritom da se ta mjerenja provedu u vrijeme rada asfaltne baze.

Odgovorila mu je pročelnica Gordana Mikulčić-Krnjaja kazavši da su zatražili ponudu te da se sada nalazimo pred čekanjem.

-Javili su nam se jučer kada sam provjeravala gdje je to zapelo. Zatražila sam ponudu, međutim još uvijek čekamo i ja se nadam da bi s današnjim danom to konačno trebalo biti dostavljeno. Moramo vidjeti kakvog je iznosa ta ponuda, a postoji mogućnost da to odradimo ove godine tako da ja se nadam da će to biti kroz narednih mjesec dana riješeno.

Drugo pitanje vijećnika Dijaneževića upućeno je pročelniku Upravnog odjela za komunalne djelatnosti, Dubravku Katuliću, a ticalo se obnove Školske ulice u Donjoj Lomnici.

-Projekt obnove Školske ulice je naručen te se nalazi u visokoj fazi izvedbe. U međuvremenu se na terenu našla pogreška u katastru. Svi znamo da katastar na tom dijelu nije obavljen, pa imamo manjih problema te ćemo morati obaviti upis ceste. Upisujemo ceste od ograde do ograde kako bi onda smatrali to vlasništvom Grada. To govorim zato što je onda lakše dobiti građevinsku dozvolu. Ako ostavimo stanje ovakvim kakvo jest onda moramo ulaziti u imovinsko-pravne odnose što otežava samu proceduru. Kod tog projekta najveći problem predstavljaju parkirališta koja su bila kod škole i trgovine. Bit će nam problem s obzirom na premali koridor od ograde do ograde. Tu ćemo morati naći zajedničko rješenje s mjesnim odborom, a naravno i s korisnicima objekata na koji način riješiti parkiralište kako bi svi bili zadovoljni. Očekujemo da ćemo početkom godine dobiti građevinsku dozvolu- odgovorio je pročelnik Katulić.

Vatrogasni dom u Buševcu

Ima li u Gradu Velika Gorica obrtnika i poduzeća koja mogu odraditi poslove poput primjerice reciklažnog dvorišta i što čini Grad da se velikogorička poduzeća javljaju na natječaje i da im se pomogne pripremiti za natječaj, zanimalo je vijećnika HSS-a Igora Horvačića.

Drugo njegovo pitanje odnosilo se na mjesni odbor Buševec. S obzirom da je postavljena ograda za izgradnju vatrogasnog doma, zamolio je vodstvo grada za odgovor kada će krenuti radovi i koliko će ove godine biti utrošeno sredstava, odnosno do kojeg nivoa će se ti radovi izvršiti s obzirom da smo već poodmaklo ušli u godinu.

-Sve ovisi o postupcima javne nabave, naravno ti postupci su transparentni i svi oni koji mogu od strane velikogoričkih obrtnika izvoditi te radove, ja im preporučam da se jave- ukratko je odgovorio pročelnik Katulić.

Na drugo pitanje vijećnika Horvačića odgovorio je v.d. gradonačelnika Ervin Kolarec kazavši da su pripremni radovi na novom vatrogasnom domu u tijeku te da su krenuli u utorak ili srijedu.

-Vrijednost radova je 1,9 milijuna kuna plus PDV. Rok izvođenja je pola godine, odnosno 180 radnih dana. To će biti vatrogasni dom i poslovni prostor površine 860 kvadrata u kojemu će biti spremište, garaža, dvorana, uredski prostor, sanitarni čvorovi, čajna kuhinja itd. Također, imat ćemo i jedan manji prostor od nekih 90-ak kvadrata. Ja vjerujem da će ti radovi ako vrijeme bude dozvoljavalo biti gotovi u spomenutom roku, a sve za dobrobit društvenog život, prije svega kvalitetnih vatrogasaca DVD-a Buševec- rekao je Kolarec.

Vijećnica Sanja Zado Aktualni sat iskoristila je da naglasi kako je dio Šenoine ulice ove godine rekonstruiran, do križanja s Ulicom Seljine brigade, pa ju je zanimalo kada će ostatak ulice u rekonstrukciju.

Pročelnik Katulić kazao je da je taj odvojak Šenoine ulice u projektiranju, te da se nalazi u završnoj fazi. -Dobili smo sve potrebne suglasnosti i ako se ne varam projekt je na građevinskoj dozvoli. Mi ćemo ga predložiti proračunu, naravno uz razgovor s kolegama pa ako ga ovo Gradsko vijeće prihvati mogao bi projekt biti u proračunu za 2021. godinu- rekao je Katulić.

Smanjenje taxi dozvola na području Zračne luke

Naprasno smanjenje broja dozvola za taksiste na Zračnoj luci Zagreb dio je problematike u vezi koje je pitanja postavljao HSP-ov Lucijan Maslać.

-Uprava je u veljači donijela odluku i dala par dana roka da se putem najbržeg prsta preko interneta prijave ljudi pri čemu je upola smanjen broj taksista. Tu je veliki broj velikogoričkih taksista izvisio zbog nepotpune dokumentacije ili drugih razloga. U međuvremenu je došlo do smjene u upravi pa me zanima jesu li se zakazani pregovori održali. Doduše nastupila je pandemija koronavirusa pa tada nije bilo niti potrebe za uslugama. Zanima me što je s goričkim taksistima u toj situaciji i moraju li raditi ilegalno ili su natjerani da traže druge lokacije?- upitao je Maslać.

Istaknuo je Maslać i veliki problem koji nastaje zbog nemogućnosti testiranja na koronavirus tijekom vikenda.

-Danas kada idete na bolničko liječenje morate napraviti test na koronavirus. U Velikoj Gorici možete to obaviti od ponedjeljka do petka što predstavlja problem onome tko je na zahvat naručen u ponedjeljak ili utorak jer test mora biti napravljen unutar 48 sati. Tako su ljudi primorani voziti se u Zagreb napraviti testove. Je li moguće barem vikendom omogućiti da se za ljude koji idu na te operativne zahvate i koji imaju potrebu za time omogući testiranje- zanimalo je Maslaća.

Na prvo pitanje odgovorio mu je pročelnik Katulić rekavši da što se tiče taxi dozvola, oni koji žele taksirati na području grada Velike Gorice dozvole mogu dobiti bez problema jer se one izdaju u našem Upravnom odjelu. Međutim, što se tiče problema taksiranja na području Zračne luke, kazao je Katulić da jesu razgovarali sa zračnom lukom kako bi poboljšali položaj taksista Velike Gorice međutim dogodio se COVID-19, a time i pad prometa Zračne luke, pa je naposljetku priznao da zbog navedenog nema informaciju je li se nešto po pitanju toga dogovorilo.

-Ono što možemo s naše strane napraviti jest zamoliti epidemiologe na području županije koji prate cijelu županiju i sve gradove i općine da nam izađu u susret i da jedan dan u vikend, recimo subotu, naši sugrađani imaju mogućnost da se testiraju kako ne bi morali ići u Zagreb. Dakle, možemo poslati požurnicu da za time imamo potrebu i da odrede jedan dan u vikendu kada će se naši sugrađani moći testirati- odgovorio je Kolarec na drugo pitanje vijećnika Maslaća.

Mladen Arapović (HDZ) spomenuo je ulazak koronavirusa u goričke osnovne škole pa je zamolio za izvješće Stožera civilne zaštite Grada Velika Gorica i upitao na koji način se provode epidemiološke mjere u predškolskom i školskom sustavu u Velikoj Gorici.

-Ovo je doista aktualno pitanje s obzirom da je prije mjesec dana krenula škola i predškolski odgoj. Stožer civilne zaštite Grada Velike Gorice u stalnoj je komunikaciji s nadređenim stožerima, a to su stožer Zagrebačke županije i Nacionalni stožer. Moram istaknuti da imamo čovjeka na raspolaganju za naše svako pitanje, a to je predsjednik Gradskog vijeća Neven Karas koji je involviran i koji je član Nacionalnog stožera tako da je nama u Gradu lakše djelovati. Sve one mjere koje su donesene po pitanju školskog i predškolskog odgoja na području našeg grada naložilo nam je resorno ministarstvo i mi se toga pridržavamo. Vidjeli ste sami da su se u nekim javnim ustanovama pojavili slučajevi koronavirusa međutim postoji jasan protokol po kojemu postupamo. Odgovorni ljudi u svojim ustanovama, školama, vrtićima itd. na vrijeme su reagirali i sukladno protokolu obavili sve što je potrebno- odgovorio je Kolarec koji je inače prvi čovjek gradskog Stožera civilne zaštite.

Naručena analiza javnog prijevoza

Vijećnicu Karmen Rak (MOST) interesiralo je je li Grad naručio studiju o prometu te postoji li u rezervi drugi plan za ZET, osim ovoga da ovisimo o milosti i nemilosti zagrebačkog gradonačelnika. -Prati li Grad natječaje te razmišlja li o nabavci vozila na alternativna goriva- upitala je Rak.

Također, upitala je što mogu reći građanima koji je od kapitalnih projekata gotov ove godine. Prvenstveno ju je zanimala mrtvačnica u Kušancu koja se radi dugih 10 godina.

-Grad je naručio analizu javnog prijevoza, a studija prometa je nešto drugo. Naručili smo analizu i očekujemo da će biti gotova za dva mjeseca s time da ćemo onda naručiti i jedan dokument opravdanosti uvođenja javnog prijevoza koji će nam reći koji nam je najisplativiji način javnog prijevoza. Je li to raspisivanje koncesije ili uvođenje trgovačkog društva odnosno da Grad osnuje svoje trgovačko društvo. To će nam biti neka okosnica s obzirom da znamo da nam je trošak ZET-a dosta velik i mi ga ne možemo platiti- odgovorio je pročelnik Katulić.

Što se tiče oproštajne građevine u Kušancu, kazao je Katulić da su u tijeku radovi na izgradnji pristupne ceste i parkirališta koji su treća faza same izgradnje, no u drugoj fazi naišli su na problem.

-Problem kod druge faze je problem same bravarije i stolarije. Kod samog projekta projektant je zamislio da će raditi bravariju s aluminijskom stolarijom međutim proizvođači aluminijske stolarije nisu mogli garantirati da taj materijal može podržati visinu od 4,30 metara. Dakle, bilo je potrebno promijeniti projektnu dokumentaciju, a mi smo u razgovoru došli do saznanja da to mogu biti tek čelični profili i to sve skupa nam je odužilo realizaciju. Očekujemo da će bravarija na groblju biti postavljena do kraja godine. S time da smo dogovorili treću fazu koja će konačno završiti projekt oproštajne građevine u Kušancu- završio je Katulić.

Uskoro više...

Podijeli