Novosti Sport Događanja

Napokon! Dionica A11 od Lekenika do Siska krajem mjeseca bit će puštena u promet

11.10.2024. / Maja Peranić

Krajem listopada u promet će napokon biti puštena posljednja dionica autoceste A11 Zagreb - Sisak, ona od Lekenika do Siska u dužini od 11 kilometara. Prošlo je 18,5 godina od početka izgradnje cijele autoceste - najduže građene autoceste u povijesti Hrvatske.

Podsjetimo, posljednja dionica A11 dovršena je krajem srpnja ove godine, a još je bilo potrebno izgraditi spojnu cestu od autoceste do državne ceste u mjestu Stupno na državnoj cesti D36 s integralnim čvorom Stupno koji omogućuju izlazak s autoceste i nastavak prema Sisku državnom cestom.

Tehnički pregled posljednje dionice zakazan je za 14. i 15. listopada, doznaje Jutarnji list, stoga bi ubrzo nakon toga trebala biti izdana uporabna dozvola, a potom slijedi i puštanje u promet.

Podsjetimo izgradnju ove posljednje dionice prolongirao je dugotrajan proces javne nabave, ali i težak teren i uvjeti gradnje. Sada je napokon tome došao kraj.

-Sama spojna cesta duga je oko 900 metara, a s krakovima čvora dužine iznosi 1,4 kilometra. Na cesti se obavljaju radovi "ušminkavanja". Montiraju se posljednji metri odbojne ograde, sređuju se odvodni kanali i postavlja bukobran. Radove izvodi tvrtka Osijek-Koteks s kojom je tek naknadno ugovorena izgradnja privremenog izlaza s autoceste- piše Jutarnji list.

Pravi ulaz u Sisak s autoceste bit će dovršen u jesen 2025.godine.

Gradnja posljednje kratke dionice bila je izrazito zahtjevna jer se radi o pretežito močvarnom području. Izgrađeni su nasipi visine između 3 i 6 metara. U čvoru Stupno izgrađena su tri izlazna kraka za privremeni izlaz i glavni izlaz s autoceste te za državnu cestu prema Petrinji, koja bi se gradila u budućnosti. Dionica autoceste Lekenik - Sisak prva je na kojoj nisu izgrađene naplatne kućice na njezinom završetku. Budući da se na ovoj autocesti cestarina ne naplaćuje, a novi sustav naplate dolazi za dvije godine, zaključeno je da je izgradnja kućica na izlazu za Sisak nepotrebna, piše Jutarnji.

Investitor ovog projekta vrijednog 13,2 milijuna eura su Hrvatske ceste, a u sklopu njega izgrađeni su novi most preko Odre i novi rotor Staro Pračno na ulasku u Sisak koji su već u prometu i na njih će se spojiti autocesta s budućom spojnom cestom dužine oko 2 kilometra. U tijeku je i osiguranje pristupa do nadvožnjaka preko željezničke pruge, duljine 116 metara, koji je najkritičniji objekt na trasi. Nakon završetka ove ceste prometnica od čvora Stupno do mjesta Stupno ostat će u prometu, doznaje Jutarnji.

foto: Zeljko Hladika/Pixell

Podijeli