Odlični turistički rezultati za TZ Zagrebačke županije: Velika Gorica najposjećenija destinacija u 2024.
Zagrebačka županija, vodeća certificirana regija u Hrvatskoj prema međunarodnom sustavu Green Destinations, bilježi fantastične rezultate u turizmu u 2024. godini. Uz značajan porast dolazaka i noćenja, regija dodatno učvršćuje svoju poziciju poželjne i održive destinacije na ključnim međunarodnim tržištima.
Prema podacima iz sustava eVisitor, Zagrebačka županija zabilježila je 14% više dolazaka i 14% više noćenja u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Usporedba s rekordnom 2019. godinom dodatno naglašava iznimne rezultate- broj dolazaka porastao je za 21%, dok je broj noćenja veći za 33%.
Paralelno s rastom turističke potražnje, smještajni kapaciteti u županiji zabilježili su značajan iskorak. Broj osnovnih ležajeva porastao je za više od 30%, s 3.326 u 2019. godini na današnjih 4.761, dok je broj smještajnih objekata udvostručen - s 300 na 603.
Destinacije koje osvajaju srca posjetitelja
Zagrebačka županija nudi raznovrsne destinacije koje privlače posjetitelje svojim prirodnim ljepotama, kulturnom baštinom i autentičnim enogastronomskim doživljajima.
• Velika Gorica istaknula se kao najposjećenija destinacija, privlačeći više od 36% svih gostiju. Blizina Zagreba, jedinstvena kombinacija prirodnih znamenitosti i tradicionalnih manifestacija, čini je nezaobilaznom točkom za turiste.
• Jastrebarsko, smješteno u srcu vinorodne Plešivice, privuklo je 20% posjetitelja. Ova destinacija poznata je po vrhunskim vinima, gostoljubivim vinarijama i idiličnom krajoliku.
• Sveta Nedelja bilježi 18% dolazaka zahvaljujući inovativnom spoju modernih sadržaja i prirodnih ljepota. Njezinih šarmantni parkovi i lokalne atrakcije čine je idealnim mjestom za obiteljske izlete i aktivni odmor.
• Samobor, simbol tradicionalnog šarma, privukao je 11% gostiju. Njegove divne ulice, poznata kremšnita i bogata povijest čine ga nezaobilaznim odredištem za ljubitelje autentičnog hrvatskog duha.
• Ivanić-Grad, s udjelom od 5%, postaje sve popularniji zahvaljujući svom razvoju wellness turizma, uključujući Naftalan - jedinstveni lječilišni centar s prirodnim izvorima ljekovite nafte.
Globalna promocija kroz studijska putovanja
Tijekom 2024. godine Turistička zajednica Zagrebačke županije organizirala je niz studijskih putovanja za više od 40 stranih novinara i influencera iz ključnih zemalja poput Nizozemske, Velike Britanije, Francuske i SAD-a. Ova putovanja omogućila su im da iz prve ruke dožive prirodne ljepote i autentične priče županije te ih podijele s milijunima svojih čitatelja i pratitelja.
Nizozemski novinari, uključujući urednicu prestižnog časopisa Winelife, istraživali su Plešivicu, dok su britanski influenceri, poput Jordan Emily Brown (@hellomissjordan), posjetili Žumberak, Samobor, Plešivicu i Veliku Goricu. Francuski novinari posvetili su se enogastronomiji, dok je američka novinarka Dr. Elizabeth Smith istraživala vinske priče Plešivice.
Posebno značajni projekti uključivali su Vlogfest, koji je u svibnju okupio globalno poznate influencere, te suradnju na projektu Michelin, u sklopu koje su vodeći influenceri istraživali županijske gastronomske i turističke dragulje.
Održiva budućnost u fokusu
-Naši rezultati nisu samo brojke, već dokaz da turizam u Zagrebačkoj županiji postavlja standarde održivosti, autentičnosti i kvalitete. Svaki gost koji nam se vrati ili podijeli dojmove sa svojom zajednicom naša je najveća nagrada - poručuju iz Turističke zajednice Zagrebačke županije.
Zagrebačka županija ostaje predana svojoj viziji održivog turizma i kontinuiranom razvoju destinacija koje ispunjavaju očekivanja suvremenih putnika.
(Foto: TZ Zagrebačke županije)