Ovo su autobusi koji preuzimaju prijevoz, poznat i početak rada
Odabirom novog autobusnog prijevoznika na javnim gradskim linijama počele su pripreme prijevoznika Arriva Hrvatska koji će od ZET-a preuzeti lokalni prijevoz povezujući središnji dio Velike Gorice s okolnim mjestima. Podsjetimo, ZET će nastaviti održavati postojeće linije 268, 290, 307, 308, 310, 311, 313, 315, 330 dok će prijevoz na novih 15 gradskih linija biti u potpunosti subvencioniran iz gradskog proračuna odnosno korisnici neće dodatno plaćati korištenje javnog prijevoza na tim linijama.
Nove linije idu i u Mičevec, V. Mlaku, Staro Čiče, Meridijan 16...
Iako će većina linija ostati ista bit će tu i novosti od kojih se najviše ističe da će linije prolaziti pored željezničkih stanica. Dvije linije bit će kružnog tipa unutar naselja Velika Gorica. Kružna gradska linija br.1 povezivat će sjever i jug Velike Gorice prolazeći kroz Rakarje, Pleso i Kurilovec dok će kružna linija br.2 biti orijentirana na vezu zapad-istok povezujući Zagrebačku, Ljudevita Posavskog, A.K. Miošića s autobusnim i željezničkim terminalom. Nova linija je i ona koja će povezivati željeznički terminal s Poslovnom zonom Meridijan 16 prolazeći Kurilovcem čime će južni dio grada imati brzu vezu prema željezničkom kolodvoru. Linija 11 povezivat će Veliku Goricu i Ogulinec, no prolazit će kroz Novo Čiče i Staro Čiče, kao i Buševec Vinogradarskom ulicom, čime će ova naselja dobiti dodatnu vezu prema Velikoj Gorici. Uvodi se i linija za Mičevec koja prolazi kroz Veliku Mlaku čime će i ova naselja po prvi puta imati adekvatnu vezu prema Velikoj Gorici. Više o linijama izvijestit ćemo uskoro.
Ono što do sada nije bilo poznato je tip autobusa koji će održavati ove linije. Kako smo doznali direktno od novog prijevoznika radi se o solo niskopodnim autobusima proizvođača MAN tipa Lion's City A21 s 35 sjedećih i 44 stajaćih mjesta. Prijevoznik je Gradu Velikoj Gorici ponudio nekoliko boja te se ovih dana očekuje odluka i o vanjskom izgledu autobusa.
Arriva Hrvatska dio je velike grupacije u Njemačkom vlasništvu, a samo u Hrvatskoj imaju 560 autobusa i 1100 zaposlenih što je garancija da imaju resurse za opsluživanje linija. Kako je bilo i uvjetovano natječajem, prijevoznik će na raspolaganju imati 18 autobusa kojima je trenutna prosječna starost 7,5 godina.
Grad će otkupiti ZET-ovu garažu
Upitali smo i hoće li novi prijevoznik koristiti ZET-ovu garažu u centru grada, a potvrđeno nam je da neće već da imaju drugu lokaciju izvan grada. Iz gradske uprave samo su nam mogli potvrditi da odlazak ZET-ovih autobusa otvara prostor za nove pregovore sa ZET-om.
- ZET će napustiti garažu u centru grada 15. lipnja 2024. godine, a sukladno prijašnjim razgovorima Grad Velika Gorica će od ZET-a otkupiti njihov dio zemljišta koji će dobiti drugu funkciju – kažu nam u gradskoj upravi.
Naime, ZET-ova garaža u Zagrebačkoj ulici prostire se na dvije parcele ukupne veličine preko 6000 m2 od čega je 2400 m2 u vlasništvu ZET-a dok je preostali dio vlasnik Grad Velika Gorica.
Od onoga što da sada nije bilo poznato, a radi se o najvažnijoj informaciji, novi sustav javnog prijevoza trebao bi se pokrenuti prije samog početka ljeta ove godine.