Novosti Sport Događanja

Treba nam Povjerenstvo za javni prijevoz, poručuju iz SDP-a.

30.01.2023. / Redakcija

Ne znamo što se događa s našim javnim prijevozom ni tko će voziti Goričane u Zagreb, nije potpisan Ugovor sa ZET-om, nove linije su prazna obećanja, a tek na naša upozorenja na neredovitost linija promet se stabilizirao, glavni su dijelovi priopćenja Gradske organizacije SDP-a Velike Gorice u kojem traže osnivanje Povjerenstva za javni prijevoz, a koje su nam uputili u petak. Danas nam je na ova pitanja stigao odgovor iz gradske uprave.

„Višegodišnja najava da će se pitanje javnog prijevoza riješiti, ipak još nije rezultirala potpisanim Ugovorom sa ZET-om. Prema sadašnjim informacijama i natječaj za lokalne linije je prolongiran i u ovom trenutku ne znamo zašto se to dogodilo i što se uopće događa s našim javnim prijevozom. Broj ljudi koji koristi javni prijevoz nije zanemariv i još uvijek ne znamo hoće li, tko će i po kojoj cijeni voziti Goričane s cijelog goričkog područja prema Zagrebu. Gradonačelnik je govorio o 16 novih linija, ali ostala su to samo prazna obećanja. Prioritet nam svima zajedno mora biti dobar i kvalitetan prijevoz, jer kvaliteta usluge koju pruža ZET do sada nije bila zadovoljavajuća“, napisali su iz SDP-a u priopćenju.

 - Neistinita je informacija objavljena ovih dana kako ugovor nije potpisan. Ugovor o pružanju usluge javnog prijevoza između Grada Velike Gorice i ZET-a je potpisan 30.12.2022., te autobusi ZET-a i u 2023. godini prometuju i na međužupanijskim linijama (Zagreb - Velika Gorica) i lokalnim linijama (područje Velike Gorice). Ugovor je potpisan pod istim uvjetima kao i do sada, a ponovno će se razmatrati po dovršetku javnog natječaja za izbor pružatelja usluge prijevoza na lokalnim linijama – odgovorili su nam na ovo pitanje.

Što se tiče natječaja koji je raspisan 19. prosinca i koji bi Velikoj Gorici trebao dati novog prijevoznika na gradskim linijama unutar granica Grada Velike Gorice odgovorili su nam kako su „tijekom samog trajanja javnog poziva pristigli upiti zainteresiranih ponuđača na koje je bilo potrebno dati dodatna pojašnjenja“, a zbog čega se rok za zaključenje natječaja produžio za dva tjedna na 14. veljače 2023. godine. Same linije novog natječaja, među njima i nove, koje bi trebale bolje povezati autobusni i željeznički promet definirane su prometnom Studijom o kojoj smo pisali ovdje.

U ostatku SDP-ova priopćenja obrazložili su zašto traže osnivanje Povjerenstva:

„Tražili smo krajem prošle godine osnivanje Povjerenstva koje bi pratilo poštivanje prihvaćenih Općih uvjeta poslovanja ZET-a kojima se utvrđuju: uvjeti pružanja komunalne usluge, međusobna prava i obveze isporučitelja i korisnika, ali i način mjerenja, obračuna i plaćanja isporučene komunalne usluge koja je bila u najmanju ruku do sada upitna i neadekvatna za ono što skupo plaćamo. Proračunom je za ovu godinu predviđeno 6 milijuna eura za subvencioniranje javnog prijevoza. Otkako smo konstantno upozoravali na nepridržavanje voznog reda tri autobusne linije - 330, 268 i 290 koje život znače ljudima koji dnevno migriraju prema Zagrebu moramo reći da nam je drago što je rezultat toga da se napokon od početka ove godine promet donekle stabilizirao. To samo potvrđuje kako se mora zaštiti naše korisnike javnog prijevoza i da je u interesu svih građana osnivanje Povjerenstva koje bi omogućilo koliko toliko permanentnu kontrolu vezanu za pritužbe naših sugrađana i kvalitetnije vodilo brigu o njihovim pravima. Gradsko vijeće prema članku 26. Zakona o zaštiti potrošača ima dužnost osnivanja savjetodavnog tijela i povjerenstva za reklamacije potrošača. Na taj način bi se štitili interesi sa svrhom kontinuiranog poboljšanja kvalitete prijevoza, jer stanovnici Velike Gorice moraju imati jednaku kvalitetu usluge kao i svi drugi dijelova Grada Zagreba.“

Na naš upit da li je Grad reagirao prema ZET-u zbog nepridržavanja voznog reda iz gradske uprave su odgovorili: „Grad je prošle godine u više navrata putem gradskog video nadzora proveo brojanje polazaka na ZET-ovim linijama 268, 290 i 330. Brojanjem polazaka utvrđen je manji broj polazaka na linijama 268 i 330, dok su polasci na liniji 290 bili redoviti. Sa tim podacima upoznat je i ZET, te je zatraženo da se poštuje dogovoreni broj polazaka.

Podijeli