Novosti Sport Događanja

Dobar Štoos opet u kvartu: Performans, predstava i zvučna instalacija

05.11.2025. / Redakcija

Štoos teatra nastavlja s programima Dobrog Štoosa u kvartu i u subotu, 8. studenog 2025. donosi tri programa. Čeka vas performans, predstava i zvučna instalacija. Ulaz na sve programe je potpuno besplatan.

Vjeran Vukašinović: Rad u polju korova – kako čitati korovu?, performans/instalacija
11:00 sati, plato ispred knjižnice Galženica

Performans-instalacija propituje sudbinu zastarjelih nositelja znanja – knjiga koje su postale suvišne, nepoželjne ili nepodobne, naslova koji su zastarjeli, otpisani – uspoređujući ih s korovom koji raste iznad njih. Kroz beskonačno preslagivanje knjiga i zvučne intervencije, rad stvara pokretni zid znanja i otpada, tematizirajući promjene u vrijednosti informacija u eri umjetno generiranih istina. Publika sudjeluje, odnoseći sa sobom knjigu i korov – kao ostatke jedne devalvirane memorije i poziv na refleksiju.
Vjeran Vukašinović (Zagreb, 1979) kao novomedijski umjetnik istražuje suvremene prakse i alate kao sredstva za pružanje otpora monokulturi. Završio je filozofiju i komparativnu književnost na Filozofskom fakultetu u Zagrebu i studij Animiranog filma i novih medija na Akademiji likovne umjetnosti. Redatelj je dugometražnog filma "Odredište nepoznato" 2011. i nekoliko kratkometražnih filmova, autor brojnih performansa, te pokretač i organizator „Shuma filma“ – novomedijskog edukacijskog programa za djecu i odrasle.

Kalamos kvintet: Ptičji paviljon, zvučna instalacija (uživo)
Autor: Branimir Norac
19:00 sati, foaje doma kulture Galženica

"Ptičji paviljon" je tzv. open-score kompozicija namijenjena za 5 ili više svirača. Kompozicija je vođena idejom umjetnosti kao okoliša, a napisana je s namjerom istraživanja akustičnih svojstava različitih prostora; izvođači zauzimaju različite pozicije u prostoru i mogu se kretati po potrebi unutar istog. Svaki zvuk unutar okoliša funkcionira sam za sebe, istovremeno doprinoseći cjelokupnom zvuku. Tako i izvođači ove kompozicije imaju slobodu odabirati glazbene uzorke, broj ponavljanja i brzinu izvedbe, stvarajući svaki put iznova ponešto drukčiji sliku Ptičjeg paviljona. Izvođači su, s druge strane, primorani osluškivati i cjelokupan zvuk, pametno birati svoje djelovanje i ostavljati prostor za druge. Takav pristup dovodi do jedinstvenog zvučnog krajolika, stalno promjenjivog mozaika zvukova.

Podijeli