Novosti Sport Događanja

Velika Gorica domaćin panela o medijskoj pismenosti: "Čak 97 % predškolaca izloženo je digitalnim uređajima, treba ih učiti i pravilno usmjeriti"

09.04.2025. / Maja Peranić

Povodom Tjedna medijske pismenosti u Pučkom otvorenom učilištu Velika Gorica održan je panel na temu "Medijska pismenost za najmlađe". Velika Gorica bila je domaćin skupu stručnjaka iz područja novinarstva, odgoja i obrazovanja za medijsku pismenost, djece i roditelja, s ciljem otvaranja dijaloga i razmjenom iskustva o svakodnevnoj praksi i izazovima medijskog odgoja. Panel je organizirao Savez društava "Naša djeca" Hrvatske u suradnji s Društvima "Naša djeca" Crikvenica i Ivanić-Grad te Gradom Velika Gorica.

Predavačice i moderatorice panela bile su Višnja Biti, novinarka i autorica, Gorana Dojčinović i Alma Čakmazović iz agencije Re:public, autorice multimedijalnog priručnika "Medijska pismenost za najmlađe".

Glavna tajnica Saveza društava Naša djeca Snježana Gotal istaknula je kako ovakvi skupovi za cilj imaju upoznati sudionike s terminom medijske pismenosti za najmlađe te potaknuti roditelje i obrazovne djelatnike u tome kako podučavati djecu medijskoj pismenosti.

-Svjesni smo da postoji puno opasnosti pogotovo u digitalnim medijima. Posebno je važno da oni koji rade s djecom steknu određene kompetencije pa razgovaramo o tome kako birati kvalitetne sadržaje, kako ih zajedno gledati s djecom, kritički promišljati o tome do toga kako današnja tehnologija pogotovo pametni mobiteli negativno utječu na psihosomatski razvoj malog djeteta koji su svojim bojama i dizajnom napravljeni da ih privlače - kazala je Krpes.

Podaci pokazuju da čak 97% današnjih predškolaca je u kontaktu s različitim digitalnim aparatima od pametnog telefona do laptopa, izloženi su svakodnevno različitim sadržajima. Malena djeca tri sata preko vikenda provode uz medijske sadržaje, kazala je Krpes.

-Mediji nisu nužno loši. Služe informiranju, edukaciji i zabavi, a na odraslima je da nađu tu mjeru da medije koristimo u edukativne svrhe, a ona i za zabavu. Roditelj tj. odrasla osoba mora naći kvalitetne sadržaje koje može gledati s djecom i upozoriti ih na opasnosti. Naš projekt "Medijska pismenost za najmlađe" upozorava kako medijsku pismenost treba podučavati od najranije dobi - dodala je.

Partner u organizaciji današnjeg panela bio je Grad Velika Gorica, koji je od 2016. godine Grad prijatelj djece stoga su u aktivnosti povodom Tjedna medijske pismenosti bila uključena djeca od predškolske dobi do školaraca. Uoči panela je naime održana radionica na istu temu u Dječjem vrtiću "Lojtrica" u Velikoj Mlaki.

-Čast nam je da se ovakav događaj odvija u Velikoj Gorici i da smo njima obuhvatili djecu različitih dobnih skupina i još više dali na značaju mladima i njihovoj participaciji u zajednici, kako bi se čuo i njihov glas koji nam je važan - kazala je Petra Gotal, savjetnica za predškolski odgoj, djecu i mlade Grada Velike Gorice.

-Budući da digitalna i medijska pismenost spadaju u nacionalne kurikulume, obrazovne politike nas upućuju da od najranije dobi uključimo medijsku pismenost kao nešto što je jako važan faktor i u što treba uputiti djecu s obzirom na to da danas i dosta godina unazad imamo djecu koja su digitalni urođenici i rađaju se s tehnologijom, jako je važno da ih se osvijesti koliki je utjecaj na njihov razvoj - kazala je Gotal.

Glavne poruke koje su poslane povodom Tjedna medijske pismenosti i sadržaja koje je ponudila Velika Gorica ukazuju na potrebu provođenja zajedničkog vremena roditelja i djece u praćenju medijskih sadržaja, da roditelji prate dobnu oznaku na različitim video sadržajima koji se nude te da sami prethodno pogledaju sadržaj kako bi znali uputiti djecu i kritički im približiti medijski sadržaj.

U današnjem panelu su osim stručnjaka sudjelovali i učenici 7. i 8. razreda velikogoričkih osnovnih škola koji su i svojim primjerom mogli pokazati koliko mediji utječu na njihov život od doba djetinjstva do tinejdžerske dobi.

 

(foto: Sandra Sarija)

Galerija slika

Velika Gorica domaćin panela o medijskoj pismenosti: "Čak 97 % predškolaca izloženo je digitalnim uređajima, treba ih učiti i pravilno usmjeriti" Velika Gorica domaćin panela o medijskoj pismenosti: "Čak 97 % predškolaca izloženo je digitalnim uređajima, treba ih učiti i pravilno usmjeriti" Velika Gorica domaćin panela o medijskoj pismenosti: "Čak 97 % predškolaca izloženo je digitalnim uređajima, treba ih učiti i pravilno usmjeriti" Velika Gorica domaćin panela o medijskoj pismenosti: "Čak 97 % predškolaca izloženo je digitalnim uređajima, treba ih učiti i pravilno usmjeriti" Velika Gorica domaćin panela o medijskoj pismenosti: "Čak 97 % predškolaca izloženo je digitalnim uređajima, treba ih učiti i pravilno usmjeriti"

Podijeli